Ο διευθύνων σύμβουλος της «Πασκάλ Συστήματα Συσκευασίας Α.Ε.» κ. Μάρκος Στρούζας σκιαγραφεί το προφίλ, τη στρατηγική και τους στόχους της εταιρείας, η οποία σήμερα διοικείται από την 3η γενιά της οικογένειας.
Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Νοεμβρίου 2022)
Για την πορεία της «Πασκάλ Συστήματα Συσκευασίας Α.Ε.» στο χώρο του βιομηχανικού εξοπλισμού παραγωγής και συσκευασίας από το 1978 μιλάει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Logistics & Management ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Μάρκος Στρούζας. Τονίζει τη σημασία που δίνει η εταιρεία στην τεχνολογική εξέλιξη, στην προσφορά αξίας στον πελάτη, στην ποιότητα και στην ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος για το σύνολο των διαδικασιών λειτουργίας της, ενώ επισημαίνει την οικονομική ανεξαρτησία της και την προσεκτική επιλογή των συνεργατών της. Τέλος, ο κ. Στρούζας υπογραμμίζει ότι το σημαντικότερο είναι να νιώθουν οι πελάτες ότι η εταιρεία τους σέβεται και οραματίζεται μαζί τους την ανάπτυξή τους.
LM Κύριε Στρούζα, ποια είναι η στρατηγική επιτυχίας που ακολουθεί η εταιρεία στα 44 χρόνια δραστηριότητάς της και ποια η θεμελιώδης αξία στην οποία βασίζεται;
– Η εταιρεία μας αυτή τη στιγμή έχει στα ηνία της την 3η γενιά της διοίκησής της, παραμένοντας οικογενειακή. Έχουμε κληρονομήσει σωστές αρχές ήθους τις οποίες εφαρμόζουμε στην καθημερινότητά μας, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των προμηθευτών, των συνεργατών και των πελατών μας.
– Ο τομέας του βιομηχανικού εξοπλισμού παραγωγής και συσκευασίας, στον οποίο εξειδικεύεστε, δέχεται θεμελιώδεις αλλαγές τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο των «πράσινων» πολιτικών που ακολουθούνται διεθνώς για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Με ποιον τρόπο και με ποια μέσα προσαρμόζεστε στις νέες ανάγκες;
– Τόσο για την εσωτερική λειτουργία της εταιρείας όσο και για τις προτάσεις προς την αγορά επιλέγουμε λύσεις με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Σε ό,τι αφορά την εσωτερική μας λειτουργία, πραγματοποιήσαμε και συνεχώς βελτιώνουμε μια μεγάλη κτιριακή επένδυση, αντικαθιστώντας τον εξοπλισμό μας με νέας τεχνολογίας εξοπλισμό.
Επιπλέον, εφαρμόζουμε απλές διαδικασίες στην καθημερινότητά μας, οι οποίες όμως μειώνουν σημαντικά την επιβάρυνση προς το περιβάλλον. Η ψηφιοποίηση της επικοινωνίας μας, η μείωση της χρήσης αναλώσιμων υλικών, οι ομαδοποιημένες και πιο σωστά οργανωμένες μετακινήσεις των ανθρώπων μας, είναι μερικά παραδείγματα των πολιτικών που εφαρμόζουμε.
Σε ό,τι αφορά τις παρεχόμενες λύσεις προς τους πελάτες μας και έχοντας ως προμηθευτές καταξιωμένες εταιρείες του εξωτερικού, οι οποίες ηγούνται του κλάδου μας, η ομάδα μας έχει εκπαιδευτεί και έχει κατακτήσει την «πράσινη» προσέγγιση. Έτσι, σε κάθε ζήτηση που λαμβάνουμε, οι προτάσεις μας έχουν ως πρωταρχικούς στόχους τη μείωση του κόστους λειτουργίας, και άρα τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, την αύξηση της παραγωγικότητας (δηλαδή το υψηλό uptime) και την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης αναλώσιμων υλικών.
– Σε ποιους κλάδους απευθύνονται κυρίως τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας;
– Τα καταναλωτικά αγαθά στην πλειονότητά τους είναι συσκευασμένα πρωτογενώς και δευτερογενώς, ενώ μεγάλο ποσοστό και τριτογενώς. Επίσης, σχεδόν οτιδήποτε διατίθεται προς πώληση στην αγορά, φέρει κωδικό. Επομένως τα προϊόντα μας απευθύνονται σε όλους τους παραγωγούς, ανεξαρτήτως μεγέθους και τομέα δραστηριότητας. Προϊόντα που διαθέτει η εταιρεία μας ή παρόμοια προϊόντα μπορεί να έχουν, για παράδειγμα, εφαρμογή τόσο στο μικρού μεγέθους τυροκομείο, όσο και στη μεγάλη πολυεθνική εταιρεία τροφίμων ή φαρμάκων.
Το σημαντικότερο για εμάς είναι ότι οι πελάτες που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους, πρέπει να λαμβάνουν μια υπηρεσία που θα τους δείχνει πόσο τους σεβόμαστε, καθώς και ότι οραματιζόμαστε μαζί τους την ανάπτυξή τους.
– Με ποιους ξένους οίκους συνεργάζεστε και σε ποιες δραστηριότητες συγκεκριμένα;
– Η «Πασκάλ Συστήματα Συσκευασίας» αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά οίκους του εξωτερικού που κατά κύριο λόγο δραστηριοποιούνται στους χώρους της κωδικοποίησης, της συσκευασίας και του ποιοτικού ελέγχου παραγωγής.
Οίκοι όπως είναι η Videojet, η Etipack και η Novexx, οι οποίοι εξειδικεύονται στην κωδικοποίηση / διαχείριση της ετικέτας, αποτελούν βασικούς συνεργάτες μας με πολυετή αποκλειστική συνεργασία. Η Hugo Beck, η MacDue και η AlphaPack είναι οι βασικοί οίκοι συνεργάτες μας για λύσεις συσκευασίας. Για τον ποιοτικό έλεγχο της παραγωγής έχουμε επιλέξει τη συνεργασία με τη Thermo Fisher και την Techik.
Πρόσφατα ξεκινήσαμε –υλοποιώντας επιτυχώς και την πρώτη εγκατάσταση– μια αποκλειστική συνεργασία με την εταιρεία Endepro, η οποία ειδικεύεται στην παρακολούθηση και στη μέτρηση της παραγωγικότητας των μηχανών που απαρτίζουν μια γραμμή συσκευασίας.
Το αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι για όποια λύση παρέχουμε εμπορικά, έχουμε και την τεχνική γνώση να την υποστηρίζουμε· ειδάλλως δεν προχωράμε σε πρόταση προς τον πελάτη.
– Ποια θεωρείτε ότι είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά σας;
– Η διαρκής βελτίωση του τρόπου λειτουργίας μας με αποτυπωμένες διαδικασίες, η συνεχής εκπαίδευση τόσο των μηχανικών πωλήσεων όσο και των τεχνικών μας, η δομή μας που μας επιτρέπει την ευελιξία ξεπερνώντας γραφειοκρατικά εμπόδια και καθιστώντας μας γρήγορους και αποτελεσματικούς, καθώς και η ενίσχυση της εταιρείας με υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό, είναι τα στοιχεία που μας τοποθετούν στην κορυφή της αξιοπιστίας.
Επίσης, το γεγονός ότι η εταιρεία μας είναι πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενη, με μηδενική έκθεση σε δανεισμό, μας έχει προστατέψει όλα αυτά τα χρόνια από εξωγενείς παράγοντες.
– Ο τομέας της συσκευασίας των καταναλωτικών προϊόντων συνδέεται στενά με το μάρκετινγκ, σε σχέση τόσο με την «πράσινη» ταυτότητά του όσο και με το ελκυστικό design. Πώς ανταποκρίνεστε στις απαιτήσεις αυτές;
– Πρόσφατα, στην κλαδική έκθεση «Syskevasia ’22» παρουσιάσαμε μια flowpack μηχανή της Hugo Beck που χρησιμοποιεί πλήρως ανακυκλώσιμο χαρτί αντί του κλασικού film. Αναφέρω το παράδειγμα αυτό, ακριβώς για να επισημάνω ότι η επιλογή των συνεργασιών και των προμηθευτών μας «βλέπει» στο μέλλον και διαμορφώνει τάσεις. Και πράγματι, η τάση είναι η προστασία του περιβάλλοντος.
– Στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας, η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στην παραγωγή και στη συσκευασία χειρουργικών μασκών και αντισηπτικών προϊόντων. Πώς καταφέρατε να επιδείξετε τόσο γρήγορα αντανακλαστικά μέσα σε μια πρωτοφανή για όλους μας κατάσταση και ποιο ήταν το αποτέλεσμα της κίνησης αυτής; Εξακολουθείτε να ασχολείστε και σήμερα;
– Ένας από τους βασικούς ρόλους των διοικητικών στελεχών μιας σωστά δομημένης εταιρείας είναι η έρευνα αγοράς. Όσον αφορά την παραγωγή και τη συσκευασία χειρουργικών μασκών και αντισηπτικών προϊόντων, δεν είναι η πρώτη φορά που κινηθήκαμε επιτυχώς και με γρήγορα αντανακλαστικά. Το ίδιο είχε συμβεί τόσο με την εφαρμογή της ευρωπαϊκής Οδηγίας για την ιχνηλασιμότητα των καπνικών προϊόντων, όσο και με την Οδηγία για την ιχνηλασιμότητα των φαρμάκων. Και στις τρεις περιπτώσεις τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά θετικά για την εταιρεία μας, όχι μόνο από πλευρά οικονομικών δεικτών, αλλά και όσον αφορά την απόκτηση τεχνογνωσίας –η οποία θα έλεγα ότι είναι πιο σημαντική.
– Περίπου την ίδια περίοδο, ολοκληρώσατε την αναβάθμιση των διαδικασιών και των κτιριακών εγκαταστάσεών σας. Πώς το καταφέρατε αυτό την ώρα που επικρατούσε γενικευμένη ανησυχία στις επιχειρήσεις και ποιες είναι οι υποδομές που διαθέτει η εταιρεία σήμερα;
– Η περίοδος της πανδημίας ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους. Το να χρειάζεται κάποιος άδεια για να βγει από το σπίτι του ήταν πέρα από κάθε φαντασία. Τότε λοιπόν αποφασίσαμε να αναζητήσουμε τα θετικά που μπορεί να προκύψουν από το lockdown. Από τη στιγμή που σχεδόν όλοι δουλεύαμε απομακρυσμένα, εκμεταλλευτήκαμε την περίοδο για αλλαγές που τώρα απολαμβάνουν οι άνθρωποί μας.
Να τονίσω στο σημείο αυτό ότι στοιχεία που μας βοήθησαν είναι τόσο το γεγονός ότι είμαστε μια πολύ υγιής οικονομικά εταιρεία όσο και το ότι όλος ο κόσμος που εργάζεται στην «Πασκάλ Συστήματα Συσκευασίας» τη νιώθει σπίτι του,.
– Με ποιον τρόπο σάς έχει επηρεάσει η σημερινή ενεργειακή κρίση και πώς αντιμετωπίζετε τις επιπτώσεις της;
– Η ενεργειακή κρίση έχει επηρεάσει κι εμάς, όπως όλους άλλωστε, με υπερβολικές αυξήσεις τιμών στα προϊόντα που εισάγουμε, στα προϊόντα που χρησιμοποιούμε, στη λειτουργία μας, στις μεταφορές και στις μετακινήσεις. Δέσμευση των μετόχων της εταιρείας και πρώτο μας μέλημα είναι η φροντίδα του προσωπικού και των πελατών μας.
Έτσι, εκτός από τη βελτίωση των οικονομικών απολαβών του προσωπικού, αποφασίσαμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων, αντιλαμβανόμενοι βεβαίως ότι θα υπάρξει μείωση της κερδοφορίας μας. Όμως δεν έχουμε κάπου να λογοδοτήσουμε γι’ αυτό, ακριβώς επειδή δεν εξαρτόμαστε από άλλους για τη χρηματοδότηση της εταιρείας.
– Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον της εταιρείας και από ποιους παράγοντες εξαρτάται η υλοποίησή τους;
– Καταρχήν, το υπολειπόμενο διάστημα του έτους είμαστε επικεντρωμένοι στο να ξεπεράσουμε και το φετινό μας στόχο. Έτσι, θα έχουμε μια ακόμα χρονιά με σημαντική αύξηση. Οι βασικοί στόχοι του 2023 είναι η επίτευξη διψήφιου ποσοστού ανάπτυξης για ακόμα μία φορά και η αύξηση των θέσεων εργασίας τουλάχιστον κατά 4 μονάδες, ώστε να φτάσουμε τα 32 άτομα και να προετοιμάσουμε τις βάσεις για το επόμενο πλάνο που προγραμματίζουμε για το 2024 – 2025.