Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΚωνσταντίνος Πετάσης (Human Dynamics): «Διαφήμισή μας είναι οι ευχαριστημένοι πελάτες μας»

Κωνσταντίνος Πετάσης (Human Dynamics): «Διαφήμισή μας είναι οι ευχαριστημένοι πελάτες μας»

Ο CEO της Human Dynamics  μιλάει για το διαρκές όραμα της εταιρείας να παρέχει σε τρίτους άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό ανά πάσα στιγμή, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στον κλάδο των Logistics, και όχι μόνο.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Απριλίου 2024).

«Καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων που σχετίζονται με τη διαχείριση εμπορευμάτων και τροφίμων, η Human Dynamics εξελίσσεται και αναπτύσσεται συνεχώς, εκπαιδεύοντας η ίδια το προσωπικό της». Αυτό τονίζει ο CEO  της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Πετάσης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Logistics & Management. Αναφερόμενος στην πορεία της Human Dynamics από το 2011 που ιδρύθηκε μέχρι σήμερα, ο κ. Πετάσης δίνει έμφαση στο σεβασμό προς τους πελάτες και τους συνεργάτες του, καθώς και στη σημασία της ευελιξίας που μπορεί να προσφέρει σε κάθε είδους επιχείρηση που αναζητά εξειδίκευση και συνέπεια, σε όλη την Ελλάδα. Ο ίδιος αναφέρει ότι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες ειδικότητες και με καινούργιες συνεργασίες, οι οποίες πλέον απευθύνονται και σε άλλους τομείς –πέραν της διαχείρισης των αποθηκών Logistics και των μονάδων παραγωγής.

LM      Κύριε Πετάση, η αγορά τα τελευταία χρόνια μιλάει διαρκώς για αυξανόμενη έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Ποια είναι η δική σας εικόνα; Έχετε όντως μεγαλύτερη ζήτηση για παροχή εξειδικευμένου προσωπικού;

– Το αντικείμενο της δραστηριότητάς μας μας επιτρέπει να επιβεβαιώσουμε ότι πράγματι σήμερα υπάρχει πολύ μεγάλη έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού σε όλους τους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας και των Logistics. Στη Human Dynamics το διαπιστώνουμε καθημερινά.

Η ζήτηση που έχουμε σε όλες τις ειδικότητες που καλύπτουμε αυξάνεται όλο και περισσότερο. Το ανησυχητικό όμως είναι ότι η προσφορά εργαζομένων είναι αντιστρόφως ανάλογη. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, μειώνεται διαρκώς το προσωπικό που διατίθεται να εργαστεί σε βιομηχανικούς χώρους και αποθήκες, σε εγκαταστάσεις Logistics, σε συσκευαστήρια κλπ.

– Ποιες θέσεις εργασίας και ειδικότητες καλύπτει η εταιρεία σας και τι είδους εταιρείες σάς προτιμούν; Μπορείτε να μας αναφέρετε σημαντικά ονόματα από το πελατολόγιό σας;

– Με εκπαιδευμένο προσωπικό καλύπτουμε όλες τις θέσεις που χρειάζεται μια αποθήκη Logistics για να λειτουργήσει σύμφωνα με τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά πρότυπα, ενώ παράλληλα παρέχουμε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό σε παραγωγικές μονάδες και σε συσκευαστήρια.

Ειδικότερα, εκπαιδεύουμε και παρέχουμε σε τρίτους προσωπικό για: ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης, φορτώσεις, εκφορτώσεις, χειρισμό παλετοφόρων και ανυψωτικών μηχανημάτων κάθε τύπου, συσκευασία, αποσυσκευασία και ανασυσκευασία διαφόρων εμπορευμάτων και τροφίμων, περισυλλογή παραγγελιών με σύγχρονες μεθόδους (με λίστα, με χρήση scanner, με ακουστικά [voice picking] και με γυαλιά [vision picking]), καθαρισμό και τακτοποίηση εξωτερικών και εσωτερικών χώρων, περισυλλογή απορριμμάτων συσκευασιών και διαχωρισμό απορριμμάτων για ανακύκλωση.

Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος του ερωτήματός σας, το τελευταίο διάστημα μας προσεγγίζουν εταιρείες από όλους τους τομείς της αγοράς –πέραν των Logistics, δηλαδή– γεγονός που προφανώς οφείλεται στην ευρεία έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, όπως ήδη συζητήσαμε. Ωστόσο, δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε σημαντικά ονόματα από το πελατολόγιό μας, γιατί για εμάς όλοι οι πελάτες μας, μικροί και μεγάλοι, είναι εξίσου σημαντικοί.

– Με ποιον τρόπο εκπαιδεύετε το προσωπικό σας; Έχετε δικούς σας εκπαιδευτές ή απευθύνεστε σε συγκεκριμένους φορείς;

– Με αφοσίωση σε κάθε πελάτη μας και στις εξειδικευμένες ανάγκες του, το ήδη υπάρχον προσωπικό μας εκπαιδεύει κάθε νέο εργαζόμενο. Η εκπαίδευση γίνεται σε τρεις χώρους – εγκαταστάσεις που μας έχουν διαθέσει συνεργάτες μας για το σκοπό αυτό.

Η Human Dynamics εξελίσσεται και αναπτύσσεται συνεχώς, εξειδικεύοντας το προσωπικό της σε νέες τεχνολογίες περισυλλογής παραγγελιών και ολοκληρωμένων συστημάτων διαχείρισης αποθήκης (WMS), καθώς και σε μεθόδους συσκευασίας που πληρούν τα αναγνωρισμένα σχετικά πρωτόκολλα.

Με συνέπεια και με υπευθυνότητα ακολουθούμε ένα αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης, δίνουμε πάντα έμφαση στην τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας και ασφάλειας στο χώρο εργασίας, και μεριμνούμε για την εφαρμογή υψηλών προτύπων υγιεινής.

– Πόσους εργαζόμενους έχετε στη διάθεσή σας και γιατί πιστεύετε ότι συμφέρει μια εταιρεία να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες σας αντί να προσλάβει δικό της μόνιμο προσωπικό;

– Ο μέσος όρος του αριθμού των εργαζομένων που έχουμε στη διάθεσή μας για τρίτους διαμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς. Οφείλω να επαναλάβω, βέβαια, ότι ο αριθμός αυτός αυξάνεται καθημερινά, λόγω της γενικότερης έλλειψης προσωπικού που υπάρχει στον κλάδο. Είμαστε ευέλικτοι, και το γεγονός αυτό είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να απευθυνθούν σε εμάς.

Οι πελάτες μας όμως απολαμβάνουν και άλλα οφέλη πέραν της ευελιξίας μας: Έχουν σταθερή δαπάνη για κάθε θέση εργασίας, μείωση κόστους όσον αφορά το λογιστήριό τους, ευκολία στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους κ.ά.

– Ποιες περιοχές της χώρας καλύπτετε με το προσωπικό σας;

– H Human Dynamics έχει γραφεία στην Ελευσίνα και στη Θεσσαλονίκη, αλλά εκτός από την Αττική και τη βόρεια Ελλάδα εξυπηρετεί τη Βοιωτία, την Πάτρα, τα Ιωάννινα, τη Λάρισα, το Βόλο και όποια άλλη περιοχή μπορεί να χρειαστεί τις υπηρεσίες της, ανάλογα με την ανάγκη των πελατών της.

– Το 2011, η χώρα ήταν ένα βήμα πριν από την περίοδο των μνημονίων. Πώς καταφέρατε να αναπτύξετε την εταιρεία μέσα σε ένα τόσο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον;

– Θεωρώ ότι το οικονομικό περιβάλλον του 2011 δυστυχώς δεν έχει μεγάλη διαφορά από το σημερινό. Η εταιρεία αναπτύχθηκε χάρη στο σεβασμό τόσο προς τους πελάτες της όσο και προς τους συνεργάτες της. Άλλωστε, εγώ ο ίδιος ξεκίνησα να δουλεύω το 1995 ως απλός εργάτης σε αποθήκες Logistics, και πιστεύω ότι η εμπειρία αυτή συνέβαλε και συμβάλλει ακόμα στη σταδιακή ανάπτυξη της Human Dynamics.

– Σε ποιες βασικές αρχές στηρίζεται η διοίκηση της εταιρείας και ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε στις σχέσεις σας με τους πελάτες σας;

– Η βασική αρχή μας είναι να αντιμετωπίζουμε όλα τα θέματα με σοβαρότητα και εμπιστοσύνη. Διαφορετικά δεν θα μπορούμε να στηρίζουμε τους πελάτες μας, ούτε εκείνοι θα μπορούν να στηρίζονται σε εμάς. Με αφοσίωση στον πελάτη και στις ανάγκες του και με πολυετή εμπειρία ανοίγουμε νέους ορίζοντες.

Μετά από 13 χρόνια δραστηριότητας στην ελληνική αγορά, το όραμά μας παραμένει ισχυρό: να παρέχουμε ποιοτικές και ευέλικτες υπηρεσίες Logistics προς τρίτους, με τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και με άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό. Σήμερα πια μπορούμε να πούμε ότι η διαφήμισή μας είναι οι ευχαριστημένοι πελάτες μας!

– Έχετε σκοπό να εμπλουτίσετε το ανθρώπινο δυναμικό σας με νέες ειδικότητες; Πώς σας επηρεάζουν τεχνολογίες όπως είναι η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη που κερδίζουν έδαφος σε ολοένα και περισσότερους τομείς;

– Το ανθρώπινο δυναμικό μας το εμπλουτίζουμε συνεχώς με νέες ειδικότητες και με καινούργιες συνεργασίες, οι οποίες δεν απευθύνονται μόνο στη διαχείριση των αποθηκών Logistics και των μονάδων παραγωγής.

Στο προσωπικό που έχουμε στη διάθεσή μας, προσφέρουμε άρτια εκπαίδευση στον τομέα της αποθήκευσης και της διαχείρισης εμπορευμάτων, ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, ασφάλεια στο χώρο εργασίας, άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, εγγυημένη αμοιβή και ίσες ευκαιρίες.

Όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες που αναφέρετε, νομίζω ότι ειδικά η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορούν ακόμα να επεκταθούν σημαντικά στις αποθήκες των Logistics.

Πώς η γραφειοκρατία φρενάρει τα περονοφόρα

– Από την εμπειρία σας, θα μπορούσατε να μας πείτε τι συμβαίνει στη χώρα μας με τις άδειες χειριστή περονοφόρων, για τη δυσκολία έκδοσης των οποίων εκφράζουν δυσαρέσκεια πολλές επιχειρήσεις;

– Δικαίως διαμαρτύρονται οι επιχειρήσεις. Πρόκειται όντως για μια δύσκολη υπόθεση, η οποία κρατάει εδώ και πολλά χρόνια. Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται είναι πολύπλοκες, κουραστικές, χρονοβόρες και, κατά τη γνώμη μου, ανούσιες.

Εξάλλου, με την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού που υπάρχει, αυτές οι επίπονες γραφειοκρατικές διαδικασίες αποτελούν έναν επιπλέον αποτρεπτικό παράγοντα για δυνητικούς εργαζόμενους, παρότι υπάρχουν ακόμα υψηλοί δείκτες ανεργίας στην Ελλάδα.

Πιστεύω ότι η πολιτεία και οι αρμόδιες αρχές πρέπει να μεριμνήσουν ώστε να περιοριστεί σημαντικά η γραφειοκρατία –και σε αυτόν τον τομέα…– και να δώσουν βάση κυρίως στην προϋπηρεσία του εργαζόμενου και στην πραγματική ικανότητά του στο χειρισμό του περονοφόρου. Το τελευταίο ζήτημα, άλλωστε, είναι το ουσιώδες για κάθε επιχειρηματία που επιδιώκει αυξημένη απόδοση και αποτελεσματικότητα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ