ΑΛΠΑ Logistics: Εντυπωσιακή ανάπτυξη και διαρκείς επενδύσεις

Κλείνοντας φέτος 25 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας ως πάροχος υπηρεσιών υποστήριξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ΑΛΠΑ Logistics A.E. εξακολουθεί να επενδύει σε αποθηκευτικούς χώρους και σύγχρονα συστήματα.

Παρουσίαση από τον κ. Θεόφιλο Κυριακούλια, Commercial & Operations Director της ΑΛΠΑ Logistics A.E. (έντυπο τεύχος Νοεμβρίου 2021)

Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσαν τόσο η οικονομική κρίση όσο και η πρόσφατη εμφάνιση της πανδημίας, η εταιρεία έχει να επιδείξει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, τόσο σε εγκαταστάσεις όσο και στον κύκλο εργασιών της.

Το κέντρο διανομής της ΑΛΠΑ Logistics βρίσκεται στις Αχαρνές, πολύ κοντά στον κόμβο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας και της Αττικής Οδού. Η στρατηγική θέση της δίνει άμεση πρόσβαση σε όλους τους κύριους οδικούς άξονες. Στα αρχικά 8.000 τ.μ. των ιδιόκτητων εγκαταστάσεών της έχουν προστεθεί σταδιακά:

  • Αποθήκη 2.000 τ.μ. δίπλα στις κεντρικές εγκαταστάσεις.
  • Νεόδμητη αποθήκη 2.500 τ.μ., η οποία διαθέτει άδεια αποθήκευσης επικίνδυνων εμπορευμάτων.
  • Αποθηκευτικοί χώροι 4.500 τ.μ. το 2019 και 3.000 τ.μ. το 2020.

Έτσι σήμερα η εταιρεία διαθέτει συνολικά αποθηκευτικούς χώρους περίπου 20.000 τ.μ., με ικανότητα αποθήκευσης περίπου 18.000 – 20.000 παλετών.

Η ανοδική πορεία της στηρίχθηκε στην επιλεκτική και στοχευμένη διεύρυνση του φάσματος των παρεχομένων υπηρεσιών της, όπως και στις κατηγορίες των προϊόντων που μπορεί να διαχειρίζεται, καθώς και στην προσπάθεια διαφοροποίησης με εργαλεία την ευελιξία (διαδικασίες αποκλειστικά σχεδιασμένες για τον κάθε πελάτη, κάτι που πολλές φορές δεν παρέχεται από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου), στην πρόσθετη αξία που μπορεί κάθε επιχείρηση να αποκομίσει από τις παρεχόμενες υπηρεσίες (επικοινωνία 3PL -αποθέτη, reporting, ενημέρωση παράδοσης σε πραγματικό χρόνο κλπ.) και στην καθημερινή αναζήτηση τρόπων αύξησης της παραγωγικότητας και των ποιοτικών δεικτών.

Τέλος, σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης είναι το γεγονός ότι η διοίκηση της ΑΛΠΑ Logistics επενδύει συνεχώς σε νέα καινοτομικά προϊόντα, σε σύγχρονες λύσεις ΙΤ, σε πιστοποιήσεις ποιότητας και σε εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού της.

Παρεχόμενες υπηρεσίες

1) Υπηρεσίες Logistics, και συγκεκριμένα:

  • Εκφόρτωση / παραλαβή εμπορευμάτων, παλετοποίηση.
  • Αποθήκευση εμπορευμάτων με βάση σενάρια αποθήκευσης (π.χ. FIFO, FEFO κλπ.).
  • Διαχείριση παρτίδων (Lot) και σειριακών αριθμών (serial No), καθώς και καταγραφή ημερομηνιών λήξης.
  • Συλλογή εμπορευμάτων (picking) ανά τεμάχιο, κιβώτιο ή παλέτα, σύνθετων ειδών, σετ κλπ.
  • Έκδοση και διαχείριση παραστατικών.
  • Πανελλαδική διανομή.
  • Reverse logistics.

2) Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, όπως ανασυσκευασίες, συσκευασίες συρρίκνωσης, ειδικές συσκευασίες promotion, ετικετοποίηση, επικόλληση barcode, συνθέσεις προϊόντων.

3) Χ – docking και αποστολή μικροδεμάτων, με:

  • Άμεση επαναπροώθηση έτοιμων παραγγελιών.
  • Παραλαβή συνολικών αποθεμάτων.
  • Εκτέλεση της τελικής συλλογής των παραγγελιών στις εγκαταστάσεις της.
  • Αποστολή μικροδεμάτων σε B2B ή B2C επίπεδο.

4) Διεθνείς μεταφορές, οδικές από και προς όλη την Ευρώπη, καθώς και θαλάσσιες, αεροπορικές και συνδυασμένες σε παγκόσμιο επίπεδο.

5) Εκτελωνισμούς.

Μηχανογραφικά συστήματα και εφαρμογές λογισμικού

Όλες οι λειτουργίες της εταιρείας υποστηρίζονται μηχανογραφικά από το WMS-ERP της Online Data, ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης αποθηκών και διανομών, για την υποστήριξη και τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Χάρη σε αυτό επιτυγχάνει:

–           Ενημέρωση των πελατών (reporting) για όλες τις δραστηριότητες της αποθήκης (εισαγωγές, αποθέματα, καρτέλες είδους, δελτία αποστολής κλπ.). Με τη χρήση κωδικών ο κάθε αποθέτης μπορεί να ελέγχει μόνος του όλα τα παραπάνω και να εξάγει τα στοιχεία σε όποια μορφή αρχείου τον εξυπηρετεί, από το χώρο του.

–           Παρακολούθηση της διανομής των αποστολών και της επιβεβαίωσης παράδοσης (POD) σε πραγματικό χρόνο. Κάθε πελάτης μπορεί να χρησιμοποιεί από τις εγκαταστάσεις του αυτή την εφαρμογή, η οποία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για το customer service και το λογιστήριο των πελατών της εταιρείας.

Επίσης,  η ΑΛΠΑ Logistics διαθέτει σύστημα CRM (Customer Relationship Management: Διαχείριση πελατειακών σχέσεων), μέσω του οποίου υποστηρίζει ενεργά την εμπορική δραστηριότητα και την εξυπηρέτηση των πελατών της.

Πιστοποιήσεις

Η ΑΛΠΑ Logistics διαθέτει πιστοποιήσεις:

  • Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001 – 2015, από την TUV Austria.
  • Ασφάλειας Διαχείρισης Τροφίμων ISO 22000 – 2018, από την TUV Austria.
  • Διαχείρισης Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων, σύμφωνα με την ΥΑ 1348, από την TUV Nord.
  • Ασφάλειας Διαχείρισης Βιολογικών προϊόντων, από την BIO Ηellas.

Πελατολόγιο

Η ΑΛΠΑ Logistics είναι ο βασικός συνεργάτης πολλών γνωστών επιχειρήσεων, κυρίως στους τομείς τροφίμων – ποτών, προϊόντων ατομικής φροντίδας, καλλυντικών, πρώτων υλών βιομηχανίας, χαρτικών, βιβλίων κλπ., ιατροτεχνολογικών προϊόντων, παραφαρμακευτικών ειδών, ειδών φαρμακείου κλπ., χημικών, λιπαντικών,      βιομηχανικών ειδών, προϊόντων θέρμανσης – ψύξης, υδραυλικών κλπ.

Πέραν των συνηθισμένων σημείων διανομής, όπως είναι οι εμπορικές αποθήκες, οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις κλπ., η εταιρεία εξυπηρετεί επίσης καταστήματα λιανικής πώλησης (σουπερμάρκετ, φαρμακεία, μίνι μάρκετ, χρωματοπωλεία, βιβλιοπωλεία κλπ.), υποκαταστήματα τραπεζών, σημεία Horeca, νοσοκομεία, πανεπιστήμια και e-shop.

Η ΑΛΠΑ έτοιμη για τις μεγάλες προκλήσεις του μέλλοντος

Είναι γεγονός πως οι εξελίξεις στο χώρο των logistics και εν γένει της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ραγδαίες και αφορούν κυρίως: α) την αντικατάσταση του υπάρχοντος στόλου διανομής με νέα οχήματα μειωμένης ή μηδενικής εκπομπής ρύπων, β) τη χρήση καινοτομικών εφαρμογών (όπως είναι ΙΤ, ρομποτική τεχνολογία και αυτοματισμοί) και γ) τις αλλαγές, καθώς και τις συνέργειες στην αστική διανομή.

Με καταλύτη την πανδημία, αναμένεται σημαντική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου τα επόμενα χρόνια. Σε χώρες όπως είναι οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία αλλά και οι χώρες της βόρειας και της δυτικής Ευρώπης, είχε παρατηρηθεί σημαντική μετατόπιση καταναλωτών προς τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην Ελλάδα, η ίδια τάση εμφανίστηκε από την αρχή της πανδημίας και συνεχίζεται, ακολουθώντας αυξητική πορεία. Όλα δείχνουν ότι η ζήτηση υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι σταθερά ανοδική.

Η ΑΛΠΑ Logistics παρέχει υπηρεσίες σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι πάροχος υπηρεσιών ταχυμεταφοράς και γενικά παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στο χώρο. Έχοντας αναπτύξει δίκτυο διανομής αποτελούμενο από ιδιόκτητα μέσα και εξειδικευμένους συνεργάτες μεταφορείς και ταχυμεταφορείς, η εταιρεία εδώ και χρόνια επενδύει στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η ΑΛΠΑ Logistics ανέλαβε το έργο της διανομής για λογαριασμό του μεγαλύτερου (τη χρονική περίοδο εκτέλεσής του) e-super market στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδίασε το έργο και το εκτέλεσε με ευθύνη της για τα δύο πρώτα έτη. Στη συνέχεια, όπως είχε συμφωνηθεί, την ευθύνη υλοποίησης ανέλαβε ο ίδιος ο πελάτης.

Ελέγξτε επίσης

Navigator Assembly 2022 – Embraces The Change, στις 13 Απριλίου

Η Navigator Shipping Consultants ανακοίνωσε τη διοργάνωση του Navigator Assembly 2022, το οποίο θα λάβει χώρα …

Τα Περιοδικά μας