Νικόλαος και Άννυ Βογιατζόγλου: «Η επιτυχία μας οφείλεται στις ποιοτικές διαδικασίες μας»

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Βογιατζόγλου Systems», κ. Νικόλαος Βογιατζόγλου και η division director της εταιρείας, κ. Άννυ Βογιατζόγλου, σε μια από κοινού συνέντευξη για το παρελθόν και για το πολλά υποσχόμενο μέλλον του ομίλου.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Μαρτίου 2021)

Πατέρας και κόρη, στα ηνία ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους στην παροχή ολοκληρωμένων συστημάτων εξοπλισμού retail, αποθηκών και κέντρων διανομής, ο κ. Νικόλαος Βογιατζόγλου (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Βογιατζόγλου Systems») και η κ. Άννυ Βογιατζόγλου (division director της εταιρείας) συζητούν μαζί μας για τον τρόπο που με προσεκτικά βήματα και γενναίες επενδύσεις έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη της ελληνικής και της διεθνούς αγοράς.

Στη συνέντευξη που παραχώρησαν στο Logistics & Management, τονίζουν το ρόλο της εξωστρέφειας, της πελατοκεντρικής αντίληψης και του εκσυγχρονισμού στην αναπτυξιακή πορεία της επιχείρησης, ενώ δηλώνουν έτοιμοι για νέες πρωτοβουλίες, όταν με το καλό ξεπεράσουμε την υγειονομική –και τη συνοδό οικονομική– κρίση που βιώνουμε σήμερα.

LM Κύριε Βογιατζόγλου, από το 1992 που ιδρύθηκε η εταιρεία σας μέχρι σήμερα, διανύει μια σταθερή πορεία ανάπτυξης. Ποια είναι τα ορόσημα στην ιστορία του ομίλου –πλέον!– των επιχειρήσεών σας;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Η αλήθεια είναι ότι η ιστορία μας ξεκινάει πολύ νωρίτερα, με τρεις μικρότερες εταιρείες ιδιωτικών συμφερόντων οι οποίες συγχωνεύθηκαν το 1992, και έτσι προέκυψε η «Βογιατζόγλου Systems» με τη σημερινή της μορφή. Τα ορόσημα στη διαδρομή της δυναμικής ανάπτυξης της εταιρείας ήταν καταρχάς αυτή καθαυτή η απόφαση ίδρυσής της, η οποία σηματοδότησε και την απόφασή μας για τη δημιουργία μίας μεγαλύτερης εταιρείας που θα λειτουργούσε με άλλα κριτήρια και οργάνωση, ενώ θα κεφαλαιοποιούσε τη γνώση και την εμπειρία νέων στελεχών που αναπόφευκτα θα απαιτούνταν για την ανάπτυξή της.

– Πώς αποφασίσθηκε η είσοδος της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Η ανάπτυξη στα χρόνια που μεσολάβησαν έως το 2001 ήταν ραγδαία, και η είσοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών για άντληση κεφαλαίων, που θα βοηθούσαν στα επενδυτικά πλάνα εκείνης της εποχής, αποτέλεσε ένα ακόμη ορόσημο στη διαδρομή μας.

– Ωστόσο, επί της ουσίας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η «Βογιατζόγλου Systems» παραμένει μια «οικογενειακή» επιχείρηση, με την κλασική έννοια του όρου;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Υπ’ αυτή την έννοια του όρου, ναι! Παραμένουμε μια «οικογενειακή εταιρεία», στη διοίκηση της οποίας συμμετέχουν πολύ ενεργά και οι κόρες μου, Άννυ και Νίνα. Μέσα από την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων μας διασφαλίζουμε απόλυτα τα συμφέροντα όλων των μετόχων. Αυτό άλλωστε έχει αποδειχθεί στην πορεία μας, κατά την οποία όλοι οι κατά καιρούς μέτοχοί μας ανταμείφθηκαν· όχι τόσο από την πορεία της μετοχής –που ακολούθησε τις όποιες τάσεις διαμορφώθηκαν μετά τη γνωστή κορύφωση του Χρηματιστηρίου το 2000– όσο μέσα από τις πραγματικές οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας.

Βέβαια, το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας είναι ότι έκτοτε, ως εισηγμένη πλέον, η εταιρεία λειτουργεί με πρότυπα απόλυτης διαφάνειας και με τις βέλτιστες διαδικασίες αποδοτικότητας, μέσω ενός BPR (Business Process Reengineering) που ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε πριν από την είσοδό μας στο Χ.Α.

Αν και το BPR απαίτησε πολύ χρόνο και κόπο, τελικά αποδείχθηκε μία από τις πιο σημαντικές επενδύσεις, διότι εξασφάλισε συγκεκριμένες και αποτελεσματικές διαδικασίες, που ναι μεν είναι δυναμικές και προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες της επιχείρησης, αλλά αποτυπώνονται κυρίως σε ένα «manual» που αποτελεί το «ευαγγέλιο» της λειτουργίας μας, ακολουθείται πιστά απ’ όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας και διευκολύνει την εκμάθηση αλλά και τη γρήγορη προσαρμογή νέων στελεχών στα καθήκοντά τους. Το «ευαγγέλιο» αυτό εντέλει μάς κατατάσσει ανάμεσα στις εταιρείες που πραγματικά τους αξίζουν όλες οι πιστοποιήσεις ποιότητας που έχουν λάβει.

– Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, ποια είναι κατά τη γνώμη σας η σημαντικότερη μέχρι σήμερα επένδυσή σας;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Εάν εξαιρέσω την άυλη επένδυση που κάναμε στην οργάνωσή μας και την οποία θεωρώ από τις σημαντικότερες, αυτή η οποία πληροί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να θεωρηθεί η σημαντικότερη, είναι η επένδυση για την ίδρυση της Voyatzoglou Systems Romania SRL, στη Ρουμανία, το 1999.

– Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη αγορά μεταξύ άλλων αγορών του εξωτερικού;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Καταρχάς, η εξωστρέφεια ως αντίληψη μας χαρακτήριζε πάντα, και θεωρούσαμε ότι εάν έπρεπε κάπου να επεκταθούμε εκτός Ελλάδας, το φυσικό θα ήταν να κινηθούμε σε γειτονικές μας χώρες. Η Ρουμανία επελέγη κυρίως με τα εξής κριτήρια:

  1. Πληθυσμιακά ήταν η μεγαλύτερη χώρα, και άρα, συν τω χρόνω, η χώρα με το μεγαλύτερο ακαθάριστο προϊόν.
  2. Η εγγύτητα με τη δυτική Ευρώπη και το μέγεθος της χώρας την έκαναν πιο ελκυστική για ξένες επενδύσεις που θα διασφάλιζαν και την οικονομική ευημερία.
  3. Σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής εκείνης, δεν υπήρχε εγκληματικότητα, όπως για παράδειγμα στη Βουλγαρία. Μάλιστα, αν και υπήρξαν σκέψεις και για εκεί, εγκαταλείφθηκαν εξαιτίας γεγονότων και εξιστορήσεων επιχειρηματιών που προσπάθησαν να επενδύσουν στη γειτονική χώρα και απέτυχαν.

Βέβαια, οι συνθήκες και στη Ρουμανία, εννέα χρόνια μετά τη μεταπήδησή της από ένα κομμουνιστικό καθεστώς σε μια ελεύθερη οικονομία, ήταν εξαιρετικά δύσκολες· και δεν ήταν λίγες οι φορές που αμφιταλαντευτήκαμε εάν έπρεπε να συνεχίσουμε την προσπάθεια, γιατί για κάποια χρόνια χάναμε λεφτά. Επιμείναμε όμως! Και στο τέλος, μαζί με τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος στη χώρα, δικαιωθήκαμε και εμείς για την επιλογή μας.

– Ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενο των δραστηριοτήτων της θυγατρικής σας στη Ρουμανία; Είστε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση της ρουμανικής αγοράς;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Η Voyatzoglou Systems Romania SRL δραστηριοποιείται κυρίως στον εξοπλισμό αποθηκών και μεγάλων κέντρων διανομής με όλα τα σύγχρονα συστήματα αποθήκευσης, από τα κλασικά γνωστά έως και τα πλήρως αυτοματοποιημένα. Με 40 άτομα προσωπικό, μεταξύ των οποίων και έμπειροι μηχανικοί, η εταιρεία έχει καταφέρει να διακριθεί ως μία από τις πιο υγιείς και δυναμικές στο είδος της.

Ύστερα από είκοσι χρόνια εμπειρίας στη χώρα, σήμερα διαθέτουμε μια οργανωμένη εταιρεία στη Ρουμανία –η χώρα παρουσιάζει μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης– με τμήματα πωλήσεων, μελετών, αγορών αλλά και οικονομικών υπηρεσιών, που λειτουργούν κάτω από τις ίδιες διαδικασίες με αυτές της μητρικής εταιρείας και παράγουν αξιόλογο αποτέλεσμα, συνεισφέρουν σημαντικά στον όμιλό μας και εντέλει δικαιώνουν απόλυτα την επιλογή μας.

– Σκοπεύετε να επεκταθείτε με εγκαταστάσεις και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο μέλλον;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Προς το παρόν δεν υπάρχουν τέτοιες σκέψεις. Γιατί, αν και θα μπορούσαν να δρομολογηθούν μετά την ανάκαμψη από την πολυετή οικονομική κρίση που πέρασε η χώρα μας, η πανδημία που ακολούθησε πάγωσε τα πάντα. Αν δεν δούμε να ξεκαθαρίζει το τοπίο απόλυτα, δεν πρόκειται να προβούμε σε οποιαδήποτε κίνηση.

– Γενικότερα, σε ποιο επίπεδο κινούνται οι συνεργασίες σας με εταιρείες του εξωτερικού;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Στο εξωτερικό έχουμε συνεργασίες κυρίως με προμηθευτές, τους οποίους επιλέγουμε πάντα με γνώμονα την αξιοπιστία τους, την ποιότητα των παραγόμενων συστημάτων και τις πιστοποιήσεις τους, τις οποίες λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας, παρότι στην Ελλάδα ακόμη δεν έχουν θεσμοθετηθεί με αυστηρά κριτήρια.

Για παράδειγμα, το θέμα της αντισεισμικής προστασίας των συστημάτων αποθήκευσης αποτελεί για τη χώρα μας μια πολύ «γκρίζα» περιοχή, με αποτέλεσμα στις περισσότερες περιπτώσεις ο «χαμένος» στην περίπτωση ζημιών από σεισμό να είναι ο πελάτης, ως προς τον καθορισμό ευθυνών και αποζημιώσεων· πόσο μάλλον εάν πρόκειται ακόμη και για κίνδυνο απώλειας ανθρώπινων ζωών.

Παρά τη σημαντική πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, έχει πολύ μεγάλη σημασία να επιλέξουμε ένα αντισεισμικό έναντι ενός απλού στατικού συστήματος, αρκεί να είναι πραγματικά αντισεισμικό και όχι τύποις.

Η εταιρεία μας έχει αποδείξει σε όλη την πορεία της ότι αυτό που θα παραδώσει θα είναι ακριβώς αυτό που έχει υποσχεθεί να παραδώσει, χωρίς καμία έκπτωση στην ασφάλεια. Γι’ αυτό και επιλέγει πάντα πιστοποιημένους προμηθευτές, που αναλαμβάνουν την πλήρη ευθύνη σε αυτές τις περιπτώσεις.

– Κυρία Βογιατζόγλου, από την πλούσια γκάμα των παροχών σας, ποιο εκτιμάτε ότι είναι το πιο «δυνατό» σας σημείο;

Άννυ Βογιατζόγλου Αυτό που θεωρούμε ως το πιο δυνατό σημείο μας, πέρα από την ποιότητα των προϊόντων μας, είναι ότι «χρεωνόμαστε» το πρόβλημα του πελάτη και βρίσκουμε την κατάλληλη λύση, η οποία, με δεδομένη την τίμια οικονομική μας προσέγγιση, καταλήγει σε ένα «win – win» αποτέλεσμα για όλους. Άλλωστε αυτό επιβεβαιώνεται και αποδεικνύεται από το μεγάλο αλλά και σημαντικό σε key account πελατολόγιό μας. Οι εταιρείες που επιθυμούν την ποιότητα και την αξιοπιστία, μας εντάσσουν στη λίστα των δυνητικών προμηθευτών τους, και αυτό μας τιμά ιδιαίτερα.

– Πώς λειτουργεί το Κέντρο Διανομής και Αποθήκευσης στη Μαγούλα; Είστε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση της αγοράς;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Λειτουργεί αποτελεσματικά, με όλα τα σύγχρονα συστήματα σε hardware και software που έχουν επικρατήσει στην αγορά. Τώρα, σχετικά με τη δική μας ικανοποίηση, θα σας πω το εξής: Ειδικά εμείς που δραστηριοποιούμαστε σε αυτό το χώρο, διαπιστώνουμε ότι συντελούνται τεκτονικές αλλαγές, κυρίως στις πολύ αναπτυγμένες χώρες· αλλαγές που σύντομα θα επηρεάσουν και τη δική μας χώρα. Οπότε, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, και η απόφαση έγκειται στο ROI.

– Στο ενεργητικό σας περιλαμβάνεται πλήθος διακρίσεων, όπως, για παράδειγμα στα Diamonds το 2018 και στα Growth Awards το 2019. «Εξαργυρώνονται» οι διακρίσεις αυτές σε επιχειρηματικό επίπεδο;

Θεωρώ πώς ναι, και αυτό αντανακλάται στην εκτίμηση που εισπράττουμε από τους πελάτες μας. Σίγουρα, οι όποιες τιμητικές διακρίσεις είναι πολύ σημαντικές για να περάσουμε τα μηνύματά μας στην αγορά και για να τα εξαργυρώσουμε όταν η αγορά τα εκτιμήσει, κάτι που ήδη φαίνεται ότι κάνει.

Δεν είμαστε οι φτηνότεροι· είμαστε όμως σίγουρα από τους πλέον αξιόπιστους, προσφέροντας μια λογική σχέση ποιότητας / τιμής και τη διαβεβαίωση ότι δεν χανόμαστε μετά την πώληση. Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε και στο μέλλον κοντά στους πελάτες μας, αφενός για να τους προσφέρουμε την κατάλληλη λύση, αφετέρου για να γνωρίζουν ότι αναλαμβάνουμε και όλες τις ευθύνες που συνεπάγεται μια τέτοια σχέση εμπιστοσύνης.

– Ύστερα από ένα χρόνο απανωτών lockdown εξαιτίας της πανδημίας, η ελληνική αγορά πιέζεται πολύ. Ποιες είναι οι επιπτώσεις στη δική σας επιχείρηση;

Άννυ Βογιατζόγλου Ενώ φαινόταν, πριν από την έλευση της πανδημίας, ότι το 2020 και οι χρονιές που θα ακολουθούσαν θα σηματοδοτούσαν μια γρήγορη ανάκαμψη της οικονομίας –και αυτό φάνηκε ενδεικτικά στο πρώτο τρίμηνο του 2020– η συνέχεια αποδείχτηκε καταστροφική για την οικονομία. Όσον αφορά τα μεγέθη της εταιρείας, αυτά σίγουρα επηρεάστηκαν σ’ ένα βαθμό από το πρώτο εξάμηνο του 2020.

– Σε εσωτερικό, λειτουργικό επίπεδο, πώς αντιμετωπίζετε αυτή την πρωτοφανή κατάσταση; Τι μέτρα προστασίας λαμβάνετε;

Άννυ Βογιατζόγλου Εφαρμόζουμε με πάσα ευλάβεια και σχολαστικότητα όλες τις οδηγίες της πολιτείας, με τήρηση αποστάσεων –ακόμη μεγαλύτερων από τις προβλεπόμενες– εντός και εκτός των γραφειακών χώρων, με την ανάλογη τηλεργασία, με τη χορήγηση όλων των απαραίτητων υλικών απολύμανσης και υγιεινής, με τηλεδιασκέψεις αντί συναντήσεων, όπου αυτό είναι εφικτό, και με συνεχείς έγγραφες υπενθυμίσεις περί ατομικής ευθύνης του καθενός.

Πρώτα solution providers και μετά integrators

– Ψηφιακός μετασχηματισμός, νέες τεχνολογίες, αυτοματισμοί κλπ. Είναι οι τάσεις της εποχής και του μέλλοντος. Πώς έχετε προσαρμοστεί και τι προγραμματίζετε;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Η προσαρμογή των επιχειρήσεων στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στις νέες τεχνολογίες θα είναι καθοριστική για την επιβίωσή τους. Όσον αφορά τους αυτοματισμούς στα Intralogistics και τη μετάβαση στην εποχή της Industry 4.0, αυτά είναι στοιχεία που εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι για παράδειγμα το κόστος ενοικίασης ή ανέγερσης μιας αποθήκης ανά τ.μ., το εργατικό κόστος, η όποια υπεραπόδοση ενός αυτόματου συστήματος έναντι ενός συμβατικού. Όλα πρέπει να αξιολογηθούν, να συνυπολογισθούν και να μετρήσουν στην απόφαση περί αυτοματοποίησης, ανάλογα με τον συντελεστή ROI.

Ως εταιρεία στην Ελλάδα αλλά και στη Ρουμανία, έχουμε χτίσει μια ομάδα από έμπειρους μηχανικούς, εξειδικευμένους στα Ιntralogistics και σε διαφορετικά συστήματα αυτόματης διαχείρισης, είτε πρόκειται περί παλετών ή πλαστικών κουτιών είτε περί AGV ή και διαφόρων άλλων συστημάτων, το εύρος των οποίων είναι πολύ μεγάλο και επεκτείνεται συνεχώς, βασιζόμενο πάντα στη νέα επικρατούσα αντίληψη «goods to person».

Έτσι, αυτό που κάνουμε μέσα από τη συνεχή ενημέρωση και την καλή γνώση των λύσεων που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά, είναι ότι δεν καθοδηγούμε τον πελάτη σε ένα συγκεκριμένο προμηθευτή, αλλά στο κατάλληλο σύστημα που θα εξυπηρετήσει την ανάγκη του, και μετά βρίσκουμε τον προμηθευτή που διαθέτει το expertise στο προτεινόμενο σύστημα. Λειτουργώντας ως solution providers στην αρχή και στη συνέχεια ως integrators των κατασκευαστών των συστημάτων, παραδίδουμε την προτεινόμενη λύση με την εγγύηση του εκάστοτε κατασκευαστή, αλλά και με το after sale service and maintance.

Πανδημία: «Business as usual» και Β2Β e-commerce

– Η αβεβαιότητα εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων έχει διαφοροποιήσει τα επενδυτικά σας πλάνα;

Άννυ Βογιατζόγλου Η υλοποίηση των επενδυτικών μας πλάνων είχε ξεκινήσει πριν από την πανδημία. Οπότε, μην έχοντας εναλλακτικές ματαίωσης παρά μόνο εάν προέκυπταν εξαιρετικά δυσοίωνες καταστάσεις, κάνουμε «business as usual», προσπαθώντας να περιορίσουμε το λειτουργικό μας κόστος χωρίς όμως να θυσιάσουμε ανθρώπινο δυναμικό. Κατά τα άλλα, τελούμε εν αναμονή των εξελίξεων.

– Ασχολείστε και με το ηλεκτρονικό εμπόριο εδώ και πολλά χρόνια. Ποια είναι η δυναμική σας στον συγκεκριμένο τομέα;

Νικόλαος Βογιατζόγλου Επειδή το ηλεκτρονικό εμπόριό μας είναι καθαρά B2B, επηρεάστηκε θετικά από το lockdown των δυνητικών πελατών μας της λιανικής, οι οποίοι, μην έχοντας πολλές εναλλακτικές, αναγκάστηκαν να αγοράσουν μέσω του E-Shop ακόμη και προϊόντα τα οποία, εάν δεν τα έβλεπαν ή δεν τα άγγιζαν πριν, δεν θα τα αγόραζαν. Υπ’ αυτή την έννοια ναι, αυτό ήταν μια θετική εξέλιξη, γιατί αύξησε την εμπιστοσύνη του πελάτη απέναντι στην εταιρεία.

 

Ελέγξτε επίσης

Δημήτρης Κιούσης (ΠΕΕΔ): Παρέμβαση για την όζουσα πληγή του Ελαιώνα

Περίπου 400 επιχειρήσεις εθνικών διαμεταφορών εδρεύουν σε μία από τις πλέον υποβαθμισμένες περιοχές της Αττικής, …

Τα Περιοδικά μας