Ιωάννης Πολίτης (LOGISTIC-i): «Για μας, ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο»

Ο Business Director της LOGISTIC-i και οι συνεργάτες του μας μιλάνε για την ανοδική πορεία της εταιρείας την τελευταία δεκαετία, αλλά και για τα σχέδια επέκτασης των δραστηριοτήτων της στο άμεσο μέλλον.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Δεκεμβρίου 2021

Ως πάροχος ολοκληρωμένων λύσεων πληροφορικής, οικονομικών υπηρεσιών και οργάνωσης logistics, η LOGISTIC-i αναλαμβάνει μεγάλα έργα σε πολλές και μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κ. Ιωάννης Πολίτης, Business Director της εταιρείας, εξηγεί με ακρίβεια το όραμα και τη στρατηγική της, και μάλιστα σε μια χρονική περίοδο που η τάση για ψηφιοποίηση και αυτοματισμούς είναι εντονότερη από ποτέ.

Η σημασία που δίνει η LOGISTIC-i στη σωστή οργάνωση, στη διαρκή εκπαίδευση και στη διάχυση της γνώσης επιβεβαιώνεται από το μέγεθος (ποσοτικό και ποιοτικό) του πελατολογίου της, αλλά και από το γεγονός ότι ο κ. Πολίτης απάντησε στις ερωτήσεις μας μαζί με τέσσερα από τα βασικά στελέχη της επιχείρησης, αποτυπώνοντας έτσι το ομαδικό πνεύμα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία και τη στρατηγική της.

LM      Κύριε Πολίτη, ποιος ήταν ο αρχικός σας στόχος όταν ιδρύσατε τη LOGISTIC-i το 2010 και πόσο ικανοποιημένος είστε από την πορεία της έντεκα χρόνια μετά;

– Ι. Πολίτης Στόχος ήταν να δημιουργήσουμε μία ομάδα στελεχών που θα μπορούσε να αντιληφθεί τα προβλήματα και τις ανάγκες των πελατών μας σε θέματα εμπορικά, CRM, λογιστικά, παραγωγής και logistics, και να δώσει λύσεις με κατάλληλα εργαλεία λογισμικού και συμβουλές οργάνωσης. Είμαι ικανοποιημένος με τη μέχρι τώρα πορεία μας, αλλά πάντα ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.

– Με ποια κριτήρια επιλέξατε τις εταιρείες Softone και Mantis ως επίσημους συνεργάτες σας;

– Ι. Πολίτης Οι άνθρωποι που εργάζονται στις δύο εταιρείες αλλά και η ποιότητα των λογισμικών ήταν τα κύρια κριτήρια επιλογής. Έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία με τα στελέχη της Softone και της Mantis, ενώ τα δύο λογισμικά ανανεώνονται συνέχεια και ενσωματώνουν σύγχρονες τεχνολογίες, που μας βοηθάνε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες και πιο αποδοτικές λύσεις.

– Η υγειονομική κρίση ανέδειξε ακόμα περισσότερο την ανάγκη και την αξία του ψηφιακού μετασχηματισμού. Πώς «εισπράξατε» στη LOGISTIC-i την τάση αυτή;

– Ι. Πολίτης Ναι, όντως, με την υγειονομική κρίση επήλθε μία σημαντική στροφή των ελληνικών επιχειρήσεων σε θέματα οργάνωσης. Η εταιρεία μας έχει επενδύσει και είναι η μοναδική στην Ελλάδα που παρέχει με δικά της στελέχη ολοκληρωμένες λύσεις σε ERP, WMS, λογιστικά, ανάπτυξη λογισμικού και BI (σ.σ. Business intelligence: επιχειρηματική ευφυΐα). Αυτό οδήγησε πολλές επιχειρήσεις να αναζητήσουν τις υπηρεσίες μας, κυρίως σε θέματα αποτελεσματικότερης οργάνωσης αλλά και χρήσης εργαλείων όπως είναι αυτά της Softone και της Mantis.

– Σε ποιους τομείς της αγοράς απευθύνεστε και πού υπερέχετε;

– Ι. Πολίτης Απευθυνόμαστε σε εμπορικές, παραγωγικές και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Ο συνδυασμός των δύο εφαρμογών μάς δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα να παρέχουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες λύσεις.

Πλεονεκτήματα των δύο εφαρμογών είναι οι πολλές δυνατότητες παραμετροποίησής τους, η πληθώρα λύσεων που προσφέρουν ακόμα και σε εξειδικευμένες ανάγκες των επιχειρήσεων, καθώς και το γεγονός ότι διαρκώς κάνουν χρήση νέων τεχνολογιών.

Το σημαντικότερο όμως πλεονέκτημα είναι η εκτέλεση των εφαρμογών από την ομάδα μας, η οποία με την εμπειρία της προσαρμόζει τις εφαρμογές ακριβώς στις απαιτήσεις των πελατών μας.

– Ποια είναι τα μεγαλύτερα έργα ERP και WMS που έχετε ολοκληρώσει;

– Α. Κουιμτζή (Project Coordinator & ERP Team Leader) Πολλά από τα έργα που έχουμε υλοποιήσει αφορούν παράλληλα ERP και WMS εγκαταστάσεις, ενώ συχνά εμπλεκόμαστε και σε θέματα λογιστικής υποστήριξης, Business Intelligence και ανάλογα εργαλεία, καθώς και σε custom λογισμικά.

Ενδεικτικά, απευθυνόμαστε σε αλυσίδες σουπερμάρκετ, μονάδες παραγωγής με πολλαπλές γραμμές παραγωγής και πολλαπλές φάσεις, μεγάλα e-shop με εκατοντάδες ημερήσιες παραδόσεις, μεγάλες εμπορικές εταιρείες με ειδικά τμήματα service και τεχνικές εταιρείες με εργοτάξια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ έχουμε δεκάδες πελάτες με πολλές ιδιαιτερότητες σε διάφορους άλλους κλάδους. Θα ήταν άδικο να κατονομάσω κάποιους, καθώς όλοι έχουν την ίδια αξία για εμάς.

– Ποιο έργο αποτέλεσε για σας τη μεγαλύτερη πρόκληση;

– Α. Κουιμτζή Όλα τα έργα, ανεξαρτήτως μεγέθους, έχουν για εμάς την ίδια βαρύτητα, ενώ το καθένα από αυτά έχει τις δικές του προκλήσεις. Κάθε πελάτης μας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες, και η δική μας πρόκληση είναι να εντοπίσουμε τα προβλήματά του, να καταγράψουμε τις ανάγκες του και να δώσουμε τις βέλτιστες λύσεις.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για την εταιρεία μας θα μπορούσα να πω ότι ήταν τα πρώτα έργα στα οποία αναπτύξαμε λύσεις για βελτιστοποίηση της παραγωγής, με διασύνδεση προϋπολογισμών πωλήσεων προϊόντων και προτάσεων αγορών α’ και β’ υλών.

– Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών και των λύσεων που παρέχετε; Ποια είναι η πολιτική σας και πώς υποστηρίζετε τους πελάτες σας «μετά την πώληση»;

– Ε. Μπαϊραχτάρη (ERP Support Services Coordinator) Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε εντάξει τις υπηρεσίες μας σε πιστοποίηση ISO. Παράλληλα όμως χρησιμοποιούμε σύγχρονες μεθόδους οργάνωσης έργων πληροφορικής, όπως αυτή της Agile. Ειδικότερα, χρησιμοποιούμε συστήματα Scrum και Kanban.

Επιπλέον, σε όλους τους πελάτες μας, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, σε τακτά χρονικά διαστήματα παρέχουμε υπηρεσίες ελέγχου και ανάλυσης. Από την αρχή συμφωνούμε σε κάποιους δείκτες ελέγχου και παρακολούθησης. Με βάση τις τιμές των δεικτών κάνουμε περαιτέρω ανάλυση και προτείνουμε αλλαγές και βελτιώσεις στις εργασίες και στις διαδικασίες.

Εκτός όμως από την οργάνωση των έργων, έχουμε το τμήμα υποστήριξης το οποίο αναλαμβάνει το έργο με την ολοκλήρωσή του. Η ομάδα του support αποτελείται από τεχνικούς που αναλαμβάνουν την άμεση εξυπηρέτηση των πελατών, οι οποίοι μας ενημερώνουν για τις ανάγκες τους μέσω τηλεφωνικής κλήσης και με e-mail.

Η διαχείριση των αιτημάτων επιτυγχάνεται με την ταυτόχρονη εφαρμογή της μεθόδου F.I.F.O (First In–First Out) και της πρακτικής Kanban της Agile. Στόχος μας είναι η παράδοση ενός ποιοτικού και λειτουργικού αποτελέσματος στο λιγότερο δυνατό χρόνο, καθώς και η διατήρηση ενός περιβάλλοντος υψηλής εμπιστοσύνης με τους πελάτες.

Το Kanban Board είναι ένας φυσικός πίνακας χωρισμένος σε στήλες, οι οποίες προσδιορίζουν το status κάθε εργασίας σε βάθος μίας εβδομάδας. Η ομάδα καταγράφει τις εργασίες σε αυτοκόλλητες σημειώσεις, τις τοποθετεί στο board και αυτές κινούνται στον πίνακα δείχνοντας τη ροή εργασίας και την πρόοδό τους. Στο τέλος κάθε εβδομάδας, η ομάδα συγκεντρώνεται, αναπροσαρμόζει τη μορφή του πίνακα, συζητά τι αντιμετώπισε και εντοπίζει τις πιο χρήσιμες αλλαγές για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας.

– Σε ποιες περιπτώσεις υπάρχει δυνατότητα παροχής εξατομικευμένων λύσεων;

– Ε. Μπαϊραχτάρη Νομίζω σε όλες τις περιπτώσεις. Κάθε πελάτης μας είναι μια εξατομικευμένη περίπτωση και χρειάζεται αντίστοιχες λύσεις. Η διαφορά είναι ότι κάποιες λύσεις μπορούν να υλοποιηθούν μέσα από προτάσεις για αλλαγές σε θέματα οργάνωσης, και κάποιες άλλες μπορούν να υλοποιηθούν με παραμετροποίηση των λογισμικών των Softone και Mantis.

Επιπλέον, όποτε χρειαστεί, το τμήμα των προγραμματιστών μας μπορεί να αναπτύξει την κατάλληλη εφαρμογή είτε για desktop είτε σε web, αλλά και σε application για mobile συσκευές.

– Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε για την υλοποίηση ενός έργου Mantis;

-Φ. Μαυρουδή (Business & Logistics Analyst – WMS Team leader) Το πρόγραμμα Mantis αφορά τη διαχείριση του φυσικού αποθέματος και τον αντικατοπτρισμό των φυσικών κινήσεων που εκτελούνται μέσα στην αποθήκη, ώστε να υπάρχει πλήρης ιχνηλασιμότητα αυτών. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η καταγραφή και η κατανόηση των δραστηριοτήτων της εκάστοτε εταιρείας.

Εξειδικευμένο προσωπικό μας αναλαμβάνει την ανάλυση και καταγραφή των δραστηριοτήτων του πελάτη μέσω συνεντεύξεων, αλλά κυρίως με παράλληλη εργασία με τα στελέχη της εταιρείας στις εγκαταστάσεις του πελάτη. Στη συνέχεια πραγματοποιείται η σύνταξη blueprint, όπου αναγράφονται η υφιστάμενη κατάσταση και οι προτάσεις για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία, καθώς επίσης για την οριοθέτηση διαδικασιών, ώστε να επιτευχθεί η βελτιστοποίησή τους.

Με τη μεθοδολογία Agile, η υλοποίηση του έργου πραγματοποιείται σε παράλληλα στάδια, παραδίδοντας στον πελάτη τις εκάστοτε εφαρμογές διαδικασιών όπως είναι οι παραλαβές, οι επιστροφές, οι αποστολές και η απογραφή.

Στη διάρκεια της υλοποίησης ο υπεύθυνος έργου του πελάτη, μαζί με την ομάδα υλοποίησης της LOGISTIC-i, συνεργάζονται, ελέγχουν και αναπροσαρμόζουν ή μεταβάλλουν τα παραδοτέα. Με την ολοκλήρωσή τους, πραγματοποιείται η εκπαίδευση του προσωπικού στη χρήση του προγράμματος.

Όταν ολοκληρωθεί η παραμετροποίηση και ο έλεγχος όλων των κυκλωμάτων, ορίζεται ημερομηνία έναρξης και φυσικής απογραφής των αποθεμάτων με την υποστήριξή μας στις πρώτες μέρες λειτουργίας, και κατόπιν παραδίδεται το έργο.

– Εκτός από τα εργαλεία που διαθέτουν οι εφαρμογές Softone και Mantis, ποιες άλλες τεχνολογίες χρησιμοποιείτε;

-Γ. Τσιπρόπουλος (Developer & Tech Lead) Αρχικά θα ήθελα να επισημάνω πως εκμεταλλευόμαστε πλήρως κάθε εργαλείο στο Softone και στο LVision, προκειμένου οι λύσεις που αναπτύσσουμε να προσφέρουν τη μέγιστη ποιότητα στους πελάτες μας. Έχουμε αφομοιώσει ως εταιρεία μια κουλτούρα διαρκούς εκπαίδευσης, με στόχο να αναπτυσσόμαστε διαρκώς, και από έργο σε έργο να γινόμαστε καλύτεροι.

Υπάρχει συνεχής παρακολούθηση της εξέλιξης της εκάστοτε τεχνολογίας, μέσω εξωτερικών σεμιναρίων αλλά και εσωτερικών εκπαιδεύσεων, η οποία κοινοποιείται σε όλους τους συνεργάτες.

Στον τομέα της ανάπτυξης κώδικα χρησιμοποιούμε τα εργαλεία της DevExpress με διαρκείς αναβαθμίσεις για την εξασφάλιση της μέγιστης ποιότητας των λύσεών μας. Εκτός από τις custom λύσεις σε Softone και LVision, έχουμε αναπτύξει πληθώρα web εφαρμογών, όπως για παράδειγμα B2B εφαρμογές, portal ανταλλαγής δεδομένων, e-shop κ.ά.

Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε στα κομμάτια αυτά είναι σε MVC πρότυπα. Έχουμε χρησιμοποιήσει κυρίως knockout.js, JQuery, Vue.js για το frontend κομμάτι, με Microsoft.NET Core στο backend. Αξίζει να επισημάνουμε πως οι τελευταίες λύσεις μας έχουν υλοποιηθεί στο νέο web Framework της Microsoft, το Blazor.

Όλα τα παραπάνω, φυσικά, είναι online συνδεδεμένα με τις εμπορικές εφαρμογές μας, μέσω ειδικών εργαλείων, για να επιτυγχάνεται αμφίδρομη ενημέρωση.

– Πώς μπορεί μια επιχείρηση να διαχειριστεί με ασφάλεια την υπερσυγκέντρωση δεδομένων;

– Ι. Πολίτης Όντως, σε αρκετούς πελάτες μας αλλά και σε πολλές επιχειρήσεις, υπάρχει υπερσυγκέντρωση δεδομένων. Για το θέμα της ασφάλειας των δεδομένων και την αποτροπή της απώλειας ή της διαρροής τους, θεωρώ ότι υπάρχουν πολλές λύσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν από τις επιχειρήσεις.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος, κατά τη γνώμη μου, είναι να γίνει εκμετάλλευση των δεδομένων για πληροφόρηση της ίδιας της επιχείρησης. Πιστεύω ότι πρέπει οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την μεγάλη αξία που έχουν, τα δεδομένα τους, και με κατάλληλη επεξεργασία, με εργαλεία Business Intelligence, να δώσουν πληροφορίες και γνώσεις στα στελέχη τους, ώστε να κάνουν ακόμα καλύτερη την εργασία τους.

– Οι νέες τεχνολογίες απαιτούν νέες δεξιότητες. Ποιο είναι το επίπεδο του ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα σήμερα;

– Ι. Πολίτης Δυστυχώς υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, τόσο σε θέματα Logistics όσο και σε θέματα πληροφορικής. Δεν υπάρχουν στελέχη που να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτητικές γνωστικές ανάγκες μιας σύγχρονης επιχείρησης. Παρ’ όλες τις προσπάθειες που γίνονται από τα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα σε όλες τις βαθμίδες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν έχει συνδεθεί αποτελεσματικά η θεωρητική γνώση με την αγορά εργασίας και δεν δίνεται καμία ουσιαστική εμπειρία στους φοιτητές.

Εμείς δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην εσωτερική εκπαίδευση, όπου σχεδόν καθημερινά υλοποιούμε ειδικά προγράμματα με συμμετοχή των στελεχών μας, ώστε να μοιράσουμε τη γνώση κυρίως σε θέματα λειτουργίας επιχειρήσεων και logistics.

Επόμενο βήμα, το λογισμικό διαχείρισης αποθεμάτων

– Ποιο είναι το πλάνο σας για το μέλλον της LOGISTIC-i; Περιλαμβάνονται στα σχέδιά σας νέες συνεργασίεςς

– Ι. Πολίτης Στόχοι της εταιρείας μας είναι, εκτός από τα λογισμικά της Softone και της Mantis, να εντάξουμε στο portofolio και άλλα λογισμικά που θα προσφέρουν επιπλέον λύσεις στις επιχειρήσεις.

Ήδη βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις που αφορούν λογισμικά διαχείρισης αποθεμάτων. Επίσης στοχεύουμε στην προώθηση web εφαρμογών που έχουμε αναπτύξει εμείς και που μπορούν να αξιοποιηθούν ανεξαρτήτως ERP, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Εκτός όμως από τα λογισμικά, θα δοθεί μεγάλη βαρύτητα σε περαιτέρω διεύρυνση των υπηρεσιών μας σε θέματα οργάνωσης επιχειρήσεων και σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics).

Μεγάλο ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις logistics

– Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς λύσεις σας σήμερα και ποιοι κλάδοι εκδηλώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον;

– Ι. Πολίτης Οι πιο δημοφιλείς λύσεις μας σήμερα είναι τα συστήματα WMS και τα συστήματα mobile του ERP, ενώ παράλληλα και σταθερά αυξάνεται το ενδιαφέρον για τα BI εργαλεία.

– Με ποιες εφαρμογές απευθύνεστε ειδικά στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας και μεταφορών;

– Φ. Μαυρουδή Η δική μας πρόταση στηρίζεται καθαρά στις υπηρεσίες μας. Πρώτο μας μέλημα είναι να εργαστούμε μαζί με τα στελέχη του πελάτη μας, και με την πολυετή εμπειρία μας να καταγράψουμε προβλήματα και ανάγκες.

Στη συνέχεια παρουσιάζουμε διάφορες προτάσεις και λύσεις, και τις στηρίζουμε καταρχήν στο λογισμικό της Mantis (Lvision) και κατ’ επέκταση, εφόσον απαιτείται, σε custom λογισμικό, είτε ως επέκταση είτε ως ξεχωριστή λύση.

– Πώς ανταποκρίνεται η ελληνική αγορά των logistics στις λύσεις που προτείνετε;

– Φ. Μαυρουδή Νομίζω ότι η πρότασή μας, τόσο με τις υπηρεσίες μας όσο και με την αναγνωρισμένη εφαρμογή της Mantis, έχει μεγάλη ανταπόκριση στην αγορά. Επιπλέον, το γεγονός ότι έχουμε οργανώσει, μηχανογραφήσει και θέσει σε λειτουργία μεγάλες αποθήκες σε σύντομους χρόνους, βοηθάει περισσότερο τις επιχειρήσεις logistics να εκδηλώσουν ενδιαφέρον αλλά και να συνεργαστούν μαζί μας.

Οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας Soft1 ERP Series 5

Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας Soft1 ERP Series 5 και ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να έχει μια επιχείρηση από αυτή;

– Α. Κουιμτζή Η ευκολία χρήσης, οι πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης, το εύρος των ενοτήτων και των διαδικασιών που καλύπτονται συστημικά, η στόχευση στο Mobility από τη Softone, καθώς και η δημιουργία πολλών αντίστοιχων εργαλείων, είναι κάποια από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις είναι πολλαπλά, καθώς με το Softone ERP διαθέτουν ένα εργαλείο με το οποίο μπορούν να οργανώσουν όλα τα τμήματα και να επιτύχουν σημαντικές μειώσεις κόστους, όπως επίσης πλήρη και σίγουρη παρακολούθηση διαδικασιών.

Με τη χρήση του Softone ERP έχουμε δώσει λύσεις σε οποιαδήποτε απαίτηση μας έχει τεθεί, ενώ με τη λύση που έχουμε αναπτύξει για αμφίδρομη επικοινωνία με το Mantis Lvision, έχουμε πλέον μία ολοκληρωμένη εφαρμογή με τα καλύτερα λογισμικά, η οποία καλύπτει όλες τις ανάγκες μιας σύγχρονης επιχείρησης.

Ελέγξτε επίσης

Γεώργιος Δουκίδης (ELTRUN, Ο.Π.Α.): Επιχειρηματική στρατηγική και νέο οργανωσιακό πλαίσιο για την ψηφιακή μετάβαση

Οι διαφορετικές εκφάνσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού αφορούν τεχνολογικά οικοσυστήματα που επαναπροσδιορίζουν τις επιχειρηματικές διαδικασίες, οδηγούν …

Τα Περιοδικά μας