Στα ύψη εκτίναξε η πανδημία το κόστος μεταφοράς αγαθών από την Κίνα προς την Ευρώπη το οποίο έχει τουλάχιστον τετραπλασιαστεί μέσα στους τελευταίους δύο μήνες, φθάνοντας σε επίπεδα-ρεκόρ. Εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, παρατηρείται έλλειψη άδειων κοντέινερ, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η ομαλή λειτουργία του παγκόσμιου εμπορίου.
Είναι ενδεικτικό ότι το κόστος της μεταφοράς ενός κοντέινερ 40 ποδών από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη έχει αυξηθεί από τις περίπου 2.000 δολάρια, όπως ίσχυε τον Νοέμβριο του 2020, σε πάνω από 9.000 δολάρια, σύμφωνα με μεταφορικές εταιρείες και εισαγωγείς, που επικαλούνται οι Financial Times.
Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2020 υπήρχαν χιλιάδες άδεια πλοία τόσο στην Ευρώπη , όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες είχαν αναγκαστεί να ακυρώσουν εκατοντάδες δρομολόγια λόγω της καραντίνας και των περιοριστικών μέτρων, τα οποία από τη μία στιγμή στην άλλη είχαν ως αποτέλεσμα την αιφνίδια επιβράδυνση του παγκόσμιου εμπορίου. Οταν η ζήτηση από τις χώρες της Δύσης, που αφορούσε τα κατασκευασμένα στις χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας προϊόντα εμφάνισε αναθέρμανση το δεύτερο εξάμηνο του 2020, τότε ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις μεταφορικές εταιρείες για τα διαθέσιμα πλοία οξύνθηκε και οδήγησε σε επίπεδα δυσθεώρητα τις τιμές των ναύλων για τη μετακίνηση των φορτίων.