Ηλίας και Δημήτρης Οικονόμου (Economou Transport): «Επιδιώκουμε η εταιρεία να γίνεται διαρκώς όχι μόνο μεγαλύτερη αλλά και καλύτερη»

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Economou Transport μιλούν για την ιστορία και την εξέλιξη μιας μικρής οικογενειακής επιχείρησης σε κορυφαίο πάροχο υπηρεσιών 3PL και μεταφορών.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Ιουνίου 2022)

Μετά από 35 χρόνια δραστηριότητας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, οι αδελφοί Δημήτρης και Ηλίας Οικονόμου συνεχίζουν να επενδύουν στο αρχικό όραμά τους για τη διαρκή ανάπτυξη της Economou Transport στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας και των εθνικών και διεθνών μεταφορών.

Στην κοινή συνέντευξη που παραχώρησαν στο Logistics & Management, οι αδελφοί Οικονόμου τονίζουν την προσήλωσή τους στην παροχή ολοκληρωμένων και ποιοτικών υπηρεσιών με σύγχρονα μέσα και εξειδικευμένο προσωπικό.

Δίνοντας έμφαση στην πελατοκεντρική στρατηγική που ακολουθούν, οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Economou Transport υπογραμμίζουν την πίστη τους στην ανάγκη για εξειδίκευση και διαρκή κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, με γνώμονα τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς, την καινοτομία και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

LM      Κύριοι Οικονόμου, πώς ξεκίνησε αυτό το οικογενειακό ταξίδι στην εμπορευματική μεταφορά και πού έχετε φτάσει μέχρι σήμερα;

– Ξεκινήσαμε αρχικά ως οδηγοί στα ιδιόκτητα φορτηγά της οικογένειάς μας, και μέσα από τα ταξίδια μας στην Ευρώπη και βλέποντας τις μεγάλες οργανωμένες αποθήκες Logistics, διακρίναμε την ανάγκη για κεντρικούς χώρους αποθήκευσης, μεταφοράς και διανομής προϊόντων και στην Ελλάδα. Έτσι ξεκίνησε το όραμά μας για την Economou Transport.

Στεγαζόμενοι σε ένα μικρό γραφείο στη συμβολή Καλλιρρόης με Χαμοστέρνας, δώσαμε ζωή στο όραμά μας και αρχίσαμε δυναμικά –και με πολύ αγώνα και ιδρώτα– να χτίζουμε την εταιρεία μας από το μηδέν.

Στη συνέχεια, με ιδιόκτητα φορτηγά και με ένα φερέγγυο και δυναμικό δίκτυο διανομών, αναπτύξαμε σταδιακά το brand name και τις υπηρεσίες μας στη Μάνδρα Αττικής, σε μεγαλύτερο χώρο. Αυτή ήταν μια κίνηση δυναμική και πιο σωστή για τις ανάγκες μας, με την οποία εγκαινιάσαμε την παροχή υπηρεσιών 3PL.

Ξεκινήσαμε με μία παλέτα και φτάσαμε το 2012 να έχουμε ιδιόκτητες αποθήκες 7.000 παλετοθέσεων στη Θήβα. Σήμερα, εκτός από τη Θήβα, διαθέτουμε αποθήκες στη Μάνδρα και στο Κορωπί. Σκοπός μας είναι να επεκτεινόμαστε διαρκώς και να γινόμαστε μια εταιρεία όχι μόνο μεγαλύτερη αλλά και καλύτερη.

– Σήμερα, ποιες βασικές ανάγκες καλύπτετε και ποιες πρόσθετες υπηρεσίες παρέχετε;

– Στην Economou Transport προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες μεταφοράς και αποθήκευσης, εξυπηρετώντας κάθε ανάγκη των πελατών μας. Βασικά δραστηριοποιούμαστε στους τομείς των 3rd Party Logistics, των contract Logistics, του warehousing & distribution, καθώς και των διεθνών και εθνικών μεταφορών.

Οι αποθηκευτικοί χώροι μας είναι κατάλληλα προσαρμοσμένοι για οποιεσδήποτε ad hoc ανάγκες των πελατών μας, συμπεριλαμβανομένης της τελωνειακής αποθήκευσης. Η χωρητικότητα των εγκαταστάσεών μας ξεπερνάει τις 10.000 παλετοθέσεις, ενώ υπάρχει δυνατότητα επέκτασης σε άλλα 30.000 τ.μ.

Προκειμένου, μάλιστα, να απαλλάσσουμε τους πελάτες μας από έξτρα κόστη, τούς προσφέρουμε κάποιες επιπρόσθετες υπηρεσίες, καθώς και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, όπως είναι η ανασυσκευασία προϊόντων, η ετικετοποίηση, η συρρίκνωση, η παραγωγή προωθητικών συσκευασιών και η αεροστεγής συσκευασία.

Τέλος, μέσω των συνεργατών μας αναλαμβάνουμε τον εκτελωνισμό προϊόντων για λογαριασμό των πελατών μας.

– Σε ποιους τομείς θεωρείτε ότι υπερέχετε έναντι του ανταγωνισμού;

Όλοι μαζί στην Economou Transport προσπαθούμε καθημερινά να γινόμαστε καλύτεροι, και ως μονάδες και ως επιμέρους ομάδες. Ένα, λοιπόν, από τα πλεονεκτήματά μας είναι η σημασία που δίνουμε στον ανθρώπινο παράγοντα για τη δουλειά μας, τις υπηρεσίες μας, τις σχέσεις με τους πελάτες μας και τους συνεργάτες μας. Κάνουμε πάντα το καλύτερο δυνατό για να προσφέρουμε υψηλής απόδοσης υπηρεσίες σε ανταγωνιστικότερες τιμές σε σχέση με την αγορά. Μέσω των επενδύσεών μας σε ιδιόκτητο στόλο οχημάτων, επιδιώκουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας χαμηλότερο κόστος και ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές.

– Με ποιους τρόπους επιτυγχάνετε την ασφάλεια των εμπορευμάτων που διαχειρίζεστε και τι πιστοποιήσεις διαθέτετε;

– Η ασφάλεια και η σωστή μεταφορά των φορτίων είναι ένας από τους βασικότερους πυλώνες επιτυχίας της δουλειάς μας. Επειδή, όμως, πολύ συχνά η διαδικασία της μεταφοράς επηρεάζεται από αστάθμητους παράγοντες, φροντίζουμε πρωτίστως να ενημερώνουμε και να εκπαιδεύουμε συνεχώς τους οδηγούς ως προς τη σωστή και ασφαλή φόρτωση, τόσο τους δικούς μας όσο και τους οδηγούς των συνεργατών μας.

Επιπλέον, ασφαλίζουμε τα φορτία μας από το στάδιο της φόρτωσης έως το στάδιο της εκφόρτωσης, βάσει της Διεθνούς Σύμβασης Χερσαίας Μεταφοράς CMR, καθώς και για την αστική ευθύνη του μεταφορέα.

Τέλος, εφαρμόζουμε και τηρούμε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες αναφορικά με το Good Distribution Practice (GDP). Διαθέτουμε πιστοποιήσεις κατά ISO 9001:2015 για τον τομέα των Logistics και των μεταφορών, και κατά ISO 45001 για την υγεία και την ασφάλεια. Τέλος, προσφάτως η εταιρεία πιστοποιήθηκε με το FSSC 22000 Food Safety Management, για την ασφάλεια των τροφίμων.

– Πώς επηρεάζει την εταιρεία σας –και τον κλάδο γενικότερα– η βαθύτατη ενεργειακή κρίση που εκτυλίσσεται σήμερα, και η οποία ήρθε πριν ακόμα συνέλθει η αγορά από τις επιπτώσεις της πανδημίας; Διαπιστώνετε κάμψη στη ζήτηση και στα οικονομικά σας μεγέθη;

– Η βαθύτατη ενεργειακή κρίση έφερε ένα νέο κύμα ανατιμήσεων, πάνω σε αυτό που είχε ήδη ξεκινήσει με την πανδημία, το 2020. Το πρόβλημα εντείνεται διαρκώς ύστερα από την έναρξη του πολέμου Ρωσίας και Ουκρανίας, ο οποίος προκάλεσε εκρηκτική αύξηση του κόστους της ενέργειας, ενώ δεν αποκλείεται οι ανατιμήσεις να ενταθούν περισσότερο το επόμενο διάστημα.

Εξαιτίας των συνθηκών αυτών, αναπόφευκτα στον κλάδο επικρατεί αβεβαιότητα, η οποία πιθανώς οδηγεί σε επισφάλειες την αγορά. Η εκτόξευση των τιμών της ενέργειας παρασύρει τις τιμές των καυσίμων, των θαλάσσιων ναύλων και γενικότερα όλα τα κόστη που προκύπτουν όταν διεξάγεται μία μεταφορά, με αποτέλεσμα πολλοί αυτοκινητιστές να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν στα κόστη.

Παρακολουθούμε τις ανατιμήσεις που επηρεάζουν τις υπηρεσίες μας και μετακυλούμε τα επιπλέον κόστη που δημιουργούνται κατά τη μεταφορά, με τρόπο τέτοιο ώστε να μην επιβαρύνεται μόνο ο πελάτης αλλά ούτε και τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας.

– Πόσο έχει αυξηθεί πλέον το μεταφορικό κόστος και πώς αντιμετωπίζετε την κατάσταση αυτή;

– Το κόστος του καυσίμου τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί κατά 30%, ενώ το αντίστοιχο των ναύλων έχει ανέβει κατά 20-23%. Επειδή η κατάσταση αυτή είναι πανευρωπαϊκή και όχι μόνο ελληνική, οδηγούμαστε αναπόφευκτα σε αυξήσεις τιμών στους πελάτες μας.

Το μεταφορικό κόστος έχει αυξηθεί κατά 25-27% σε σχέση με πέρυσι· ωστόσο προσπαθούμε να απορροφήσουμε μέρος της αύξησης κατά τις μεταφορές των πελατών μας, με στόχο να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και ευέλικτοι.

– Πιστεύετε ότι το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο θα ανεβάσει το επίπεδο των Logistics στη χώρα μας;

– Οι σημαντικότερες αγορές Logistics έχουν αναπτυχθεί γύρω από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και συνδέονται στενά με τα κύρια θαλάσσια σημεία διεπαφής της χώρας: τα λιμάνια του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής.

Η κατασκευή του νέου κέντρου εμπορευματικών μεταφορών και Logistics στο Θριάσιο Πεδίο, κοντά στον Πειραιά, θα ενισχύσει σημαντικά τις υποδομές της ενδοχώρας του λιμένα, ενώ θα διευκολύνει την πιθανή ανάπτυξη νέων λειτουργιών και υπηρεσιών Logistics προστιθέμενης αξίας.

Στην πλήρη μορφή του, το Θριάσιο θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους χερσαίους κόμβους εφοδιαστικής της νοτιοανατολικής Ευρώπης και θα ανεβάσει το επίπεδο των Logistics στη χώρα μας.

– Σήμερα, στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος βρίσκονται η ψηφιοποίηση και η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος με τη μετάβαση σε «πράσινες» λύσεις. Ποιες είναι οι κινήσεις σας προς τις κατευθύνσεις αυτές;

– Εφαρμόζοντας Green Logistics στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, επενδύουμε σε συστήματα και διαδικασίες αποθήκευσης και αποκλειστικής επιλογής προϊόντων, σε οχήματα Euro 6, σε ηλεκτροκίνητα ανυψωτικά και σε παλετοφόρα τελευταίας τεχνολογίας, καθώς και σε μεθόδους αποδοτικότερης χρήσης τους. Επίσης εφαρμόζουμε σύγχρονες μεθόδους ανακύκλωσης, καθώς και συστήματα μείωσης κατανάλωσης ενέργειας, με σκοπό τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματός μας.

– Σχεδιάζετε επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σας σε νέες αγορές ή υπηρεσίες;

– Στην Economou Transport, η επέκταση των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων είναι πάντα σε πρώτο πλάνο και προσπαθούμε να εξυπηρετούμε κάθε ανάγκη των πελατών μας, είτε για κάποια νέα υπηρεσία είτε για κάποια χώρα στην οποία ενδέχεται να μη δραστηριοποιούμαστε μέχρι σήμερα.

Επίσης, φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε διαρκώς για όλες τις νέες τεχνολογίες, καθώς και για τους τρόπους με τους οποίους θα εξακολουθήσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και θα παραμείνουμε ευέλικτοι απέναντι σε όλο το πελατολόγιό μας.

 «Ειδικοί» στη βρετανική αγορά

– Σε ποιες χώρες εκτός Ελλάδας δραστηριοποιείστε και σε ποια από αυτές έχετε εντονότερη παρουσία;

– Στη διάρκεια των 35 ετών της παρουσίας μας στον κλάδο των μεταφορών έχουμε δραστηριοποιηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, απ’ άκρη σ’ άκρη.

Επί 25 χρόνια έχουμε ειδικευτεί –θα τολμήσω να πω– στην αγορά της Αγγλίας, με τα θετικά αλλά και τα αρνητικά της, ειδικά μετά το Brexit. Θεωρούμαστε μέχρι και σήμερα leader στις μεταφορές από και προς την Αγγλία, επιμένοντας να εξυπηρετούμε φορτία πλήρη, groupage, ελεγχόμενης θερμοκρασίας καθώς και ξηρά, παρά τις πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες και τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουμε καθημερινά.

Φυσικά, έχουμε ισχυρή παρουσία και σε άλλες χώρες, όπως είναι το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Αυστρία, η Γαλλία και η Γερμανία, όπου διαθέτουμε επίσης μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, εξυπηρετώντας τους πελάτες μας αποτελεσματικά και εγγυημένα, επί σειρά ετών.

 

Ελέγξτε επίσης

Φίλιππος Μενάγιας (Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη): «Εστιάζουμε στην εξέλιξη των φορτηγών χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών»

Ο Business Unit Director στο τμήμα Επαγγελματικών Οχημάτων και Μηχανημάτων του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη μιλάει …

Τα Περιοδικά μας