Αντώνιος Τσαγκαράκης (HELLAGRO Α.Ε.): «Ερευνούμε, επενδύουμε και δίνουμε λύσεις»

Ο Founder & CEO της HELLAGRO Α.Ε. κ. Αντώνιος Τσαγκαράκης μας μιλάει για την προσήλωση της εταιρείας στην καινοτομία και για τα σχέδια περαιτέρω ανάπτυξής της εντός και εκτός Ελλάδας.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Απριλίου 2022)

Ο συνδυασμός τεχνογνωσίας, αξιοπιστίας, ποιότητας, εξειδίκευσης του ανθρώπινου δυναμικού και επιλεγμένων διεθνών συνεργασιών είναι, κατά τον κ. Αντώνιο Τσαγκαράκη, Founder & CEO της HELLAGRO Α.Ε., οι παράγοντες στους οποίους οφείλεται η δυναμική πορεία των είκοσι και πλέον ετών της εταιρείας στην εμπορία και στην προώθηση υλικών βιομηχανικής συσκευασίας, καθώς και συσκευασίας τροφίμων και προϊόντων αγροτικών εφαρμογών.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Logistics & Management ο κ. Τσαγκαράκης αναφέρεται στη διαρκή επένδυση της εταιρείας στην καινοτομία και τονίζει τον τρόπο με τον οποίο η HELLAGRO είχε ήδη από την περασμένη δεκαετία προετοιμαστεί για την «πράσινη» μετάβαση μέσω της μείωσης των πλαστικών, αρχής γενομένης από τα πλαστικά είδη μίας χρήσης.

Ο κ. Τσαγκαράκης μάς μιλάει επίσης για τα μελλοντικά σχέδια ανάπτυξης της  HELLAGRO Α.Ε., τα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν τη δημιουργία εντός ευρύτερου κέντρου διανομής για την εγχώρια και τη διεθνή αγορά.

– Κύριε Τσαγκαράκη, ποιο θεωρείτε ότι είναι το πλέον καινοτομικό προϊόν που διαθέτει αυτή τη στιγμή η HELLAGRO Α.Ε. στην ελληνική αγορά της συσκευασίας;

– Η HELLAGRO Α.Ε. φροντίζει να βρίσκεται  πάντα ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις, παρέχοντας κατά την πορεία της όλα αυτά τα χρόνια ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων προϊόντων στην ελληνική αγορά.

Καθώς είναι επιτακτική η ανάγκη για την προστασία του πλανήτη μας και την παραγωγή βιώσιμων υλικών, θα σας αναφέρω δύο από τα προϊόντα που ενδιαφέρουν την αγορά και θα γνωρίσουν ζήτηση: Πρόκειται για τη βραβευμένη κόλα παλετοποίησης GripFix που αντικαθιστά το πλαστικό φιλμ περιτύλιξης παλέτας, και για τη σειρά προϊόντων Ranpak που αντικαθιστούν επιτυχώς τα πλαστικά μαξιλαράκια αέρος  στην πλήρωση κενών χαρτοκιβωτίων, με κυριότερη εφαρμογή σε βιομηχανίες και σε e-shop.

– Σε ποιους κλάδους απευθύνονται τα προϊόντα σας και σε ποιον από αυτούς έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση;

– Τα προϊόντα μας απευθύνονται κυρίως στον βιομηχανικό και στον αγροτικό τομέα, ενώ η ανάλυση πωλήσεων καταδεικνύει πως, και στους δυο κλάδους κατέχουμε ηγετική θέση στην αγορά.

– Κάνοντας μια αναδρομή στην εικοσαετή και πλέον ιστορία της εταιρείας, ποιο θεωρείτε ότι είναι το σημείο αναφοράς της ή η αφετηρία για την ταχύτατη ανάπτυξή της μέχρι σήμερα;

– Βασικά στοιχεία που καθόρισαν την πορεία της εταιρείας μας και έδωσαν ώθηση στην ανάπτυξή της είναι ο συνδυασμός τεχνογνωσίας, αξιοπιστίας και ποιότητας, η επένδυση σε δυναμικά και έμπειρα στελέχη, καθώς και οι συνεργασίες μας με διεθνώς αναγνωρισμένους συνεργάτες.

– Ποια είναι η εικόνα που έχει σχηματίσει το επιστημονικό δυναμικό του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης της HELLAGRO για το μέλλον της συσκευασίας διεθνώς και ποιες είναι οι τάσεις που βλέπετε να επικρατούν;

– Καθώς σήμερα στο επίκεντρο των βιομηχανιών και των εμπορικών επιχειρήσεων είναι η προστασία του περιβάλλοντος, είμαι πεπεισμένος πως η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος καθίσταται πλέον πρωταρχική ανάγκη σε όλο το φάσμα της αλυσίδας.

– Πώς επηρέασαν τη δραστηριότητά σας οι ρυθμίσεις για τα πλαστικά μιας χρήσης οι οποίες έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ και στην Ελλάδα;

– Έπειτα από διενέργεια πολυετούς έρευνας του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης που διαθέτουμε, και έχοντας στο πλευρό μας ένα άρτια εκπαιδευμένο τμήμα προμηθειών, η εταιρεία μας είναι πλέον σε θέση να προσφέρει βιώσιμες προϊοντικές λύσεις, διασφαλίζοντας τη θετική μετάβαση στη νέα εποχή της «πράσινης» ανάπτυξης με την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης.

– Ο κλάδος σας έχει άμεση σχέση με την «πράσινη» μετάβαση και είναι από τους πρώτους που κλήθηκαν να εφαρμόσουν ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς. Με ποιους τρόπους ανταποκριθήκατε και πώς προετοιμάζεστε για το μέλλον;

– Γνωρίζοντας ήδη από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας την τάση για κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης, φροντίσαμε να θεσπίσουμε οργανικά νέα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης, προσβλέποντας στη συνεχή ενημέρωση και διαρκή εκπαίδευση των στελεχών μας, ώστε να είμαστε ηγετικά παρόντες στη νέα αυτή εποχή. Ενισχύοντας το όραμά μας για έναν καλύτερο κόσμο, και έχοντας πάντα ως επίκεντρο τον ίδιο τον άνθρωπο, οδεύουμε με σταθερά βήματα προς το μέλλον.

– Πώς μπορεί ο καταναλωτής να διακρίνει μια πραγματικά ασφαλή και ποιοτική συσκευασία;

– Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως μέσω μελετών, δοκιμών και πιστοποιήσεων. Η HELLAGRO Α.Ε. είναι σε θέση να διασφαλίσει τα υλικά που διακινεί. Όλα μας τα προϊόντα συμμορφώνονται στις απαιτήσεις της σχετικής ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους.

Τέλος, η HELLAGRO Α.Ε. έχει θέσει κυρίαρχο αξιακό κανόνα την εκπαίδευση των συνεργατών της, ώστε να αντιμετωπίζεται οποιαδήποτε συνθήκη συσκευασίας σε ρεαλιστική βάση.

– Ποιες είναι οι σύγχρονες λύσεις στον τομέα της βιομηχανικής συσκευασίας;

– Οι πλέον σύγχρονες λύσεις βιομηχανικής συσκευασίας είναι υλικά που εστιάζουν στην άμεση βελτίωση της παραγωγικότητας και στη μείωση του κόστους, ενώ είναι σε θέση να συντελέσουν σε σημαντικό βαθμό στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.

– Τρόφιμα και προϊόντα αγροτικών εφαρμογών είναι από τα πλέον ευπαθή είδη που έρχονται σε επαφή με διαφόρων ειδών συσκευασίες. Πώς εξασφαλίζετε τη διατήρηση της ποιότητάς τους από τον παραγωγό έως τον τελικό καταναλωτή;

– Η τεχνολογία συσκευασίας τροφίμων έχει αναπτυχθεί τόσο, ώστε στην εποχή μας να διασφαλίζεται περισσότερο από ποτέ η διατήρηση της φρεσκάδας και της ποιότητας των φρούτων και λαχανικών. Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες πιστοποιημένες συσκευασίες της εταιρείας μας, εξασφαλίζεται η διατήρηση των προϊόντων και επιμηκύνεται η διάρκεια ζωής τους.

– Πώς έχει επηρεάσει η ενεργειακή κρίση τον κλάδο της συσκευασίας και πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε την πρωτοφανή κατάσταση που βιώνουμε;

– Αναμφίβολα, η ενεργειακή κρίση εμφανίζει υψηλό αντίκτυπο στο κόστος παραγωγής και συνακόλουθα στις τιμές λιανικής. Καθώς τα περισσότερα προϊόντα απευθύνονται σε επιχειρήσεις που αποτελούν μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας, επηρεάζονται άμεσα από την αύξηση των τιμολογίων ενέργειας και των μεταφορικών εξόδων, καθώς και από την κατακόρυφη αύξηση στις τιμές πολλών καταναλωτικών αγαθών.

Για το λόγο αυτό καταφεύγουμε σε έξυπνες λύσεις αποτελεσματικής συσκευασίας με σύμμαχο την τεχνολογία, μειώνοντας κατά το δυνατό υλικά που έχουν επηρεαστεί από τις ανωτέρω αυξήσεις. Η εταιρεία μας έχει ερευνήσει και επενδύσει μακροχρόνια σε νέες τεχνολογίες, και διαθέτει τις λύσεις!

Στόχος η δημιουργία νέου κέντρου διανομής

– Ποιο είναι το όραμα και οι αξίες της εταιρείας και πώς έχουν διαφοροποιηθεί στο πέρασμα του χρόνου;

– Οραματίζομαι την HELLAGRO A.E. ως όμιλο με πρωτοποριακές τεχνολογίες σε προϊόντα και υπηρεσίες, που να καλύπτουν με αξιοπιστία διευρυμένο φάσμα βιομηχανικού και αγροτικού κοινού στην Ελλάδα και στις διεθνείς αγορές.

Η ειλικρίνεια, η ακεραιότητα και η επιχειρησιακή ηθική είναι ενσωματωμένες σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας της εταιρείας μας. Πιστεύουμε στις μακροχρόνιες επιχειρηματικές και διαπροσωπικές σχέσεις, κατά τις οποίες οι δυο πλευρές συνεργάζονται για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.

Με σεβασμό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο, διευρύνουμε συνεχώς την γκάμα των προϊόντων μας με νέες, καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.

– Τι σχεδιάζετε για το μέλλον της HELLAGRO Α.Ε. και πού σκοπεύετε να εστιάσετε;

– Σχεδιάζουμε βαθύτερη διείσδυση της εταιρείας σε καινοτόμους τομείς συσκευασίας, με στόχο την ανάπτυξη ενός ευρύτερου κέντρου διανομής υλικών συσκευασίας για την ελληνική και διεθνή αγορά.

Περισσότερες πληροφορίες: www.hellagro.gr

 

 

Ελέγξτε επίσης

Λουκάς Παπαχαραλάμπους (Elikon Logistics, ΣΒΘΣΕ): Ήδη καταγράφονται ζημίες στον κλάδο των μεταφορών

Φτάνει να είναι σουρεαλιστικό, αλλά είναι γεγονός πως ό,τι συζητούσαμε ή προγραμματίζαμε πριν από δυο …

Τα Περιοδικά μας