Κυριακή, 27 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΜεταφορέςΑεροπορικέςΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ

ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ

Παγκόσμια έρευνα της Amadeus περιγράφει πως οι τεχνολογίες και οι κοινωνικές τάσεις θα συνδυαστούν για να διαμορφώσουν μια νέα εποχή ταξιδιών την επόμενη δεκαετία.

Η έρευνα με τίτλο ‘From Chaos to Collaboration: How transformative technologies will herald a new era in travel’  (Από το Χάος στη Συνεργασία: Πως οι μετασχηματιστικές τεχνολογίες θα προαναγγείλουν μια νέα εποχή στα ταξίδια), εκτιμάει ότι το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν οι συνεργασίες στην ταξιδιωτική βιομηχανία. Οι νέοι, ισχυρότεροι  πλέον, παίκτες της αγοράς θα απομακρύνουν το  άγχος, την αβεβαιότητα και το χάος που χαρακτηρίζουν τα ταξίδια στον 21ο αιώνα, ενώ ταυτόχρονα θα εγγυηθούν μια πιο πλούσια, βαθύτερη και πιο ‘προσωπική’ ταξιδιωτική εμπειρία.

Η έρευνα, η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό της Amadeus από την The Futures Company, (κορυφαία συμβουλευτική εταιρεία προβλέψεων), καταγράφει ξεκάθαρα την ποιοτική στροφή σύμφωνα με την οποία οι χρήστες των ταξιδιωτικών υπηρεσιών είναι περισσότερο ‘συνεργάτες’ παρά πελάτες. Φυσικά, στην καρδιά αυτής της νέας εποχής συνεργασίας βρίσκεται η διακριτική “ενεργοποίηση” τεχνολογιών και πρωτοποριακών λύσεων. 

Η έρευνα βασίστηκε σε ποσοτική ταξιδιωτική έρευνα σε Βραζιλία, Κίνα, Ρωσία, Ισπανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ, και interviews με στελέχη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, κοινωνιολόγους και futurists.

Κύρια ευρήματα

1. Η επόμενη γενιά της εμπειρίας: Τα ταξίδια έχουν να κάνουν περισσότερο με το βάθος παρά με το εύρος της εμπειρίας. Τεχνολογίες όπως η διευρυμένη πραγματικότητα, οι μηχανισμοί gamification και οι έξυπνες φορητές συσκευές αναμένεται να μεταμορφώσουν την ταξιδιωτική εμπειρία

2. Αυτόματο transit: Η διαδικασία του check in θα μπορούσε να γίνει η εξαίρεση και όχι ο κανόνας, με την άνοδο γρήγορων και πιο αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης ταυτοποίησης. Τσίπ, βιομετρικά στοιχεία, καταγραφή δακτυλικών αποτυπωμάτων μεγάλης εμβέλειας και τεχνολογία near field communication (NFC) είναι μόνο μερικές από τις μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με μεγαλύτερο βαθμό ενοποίησης, ώστε να επιταχύνουν τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται  οι άνθρωποι.

3. Πληρωμή με μνήμη: Όλα τα δεδομένα σχετικά με πληρωμές, οι οποίες πραγματοποιούνται πριν και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού θα ενσωματώνονται,  ώστε να λειτουργούν σαν μια ψηφιακή μνήμη εξόδων και δραστηριοτήτων για άτομα, ομάδες και χειριστές ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Τα έξυπνα αρχεία επιβατών, το “digital breadcrumb” και οι τεχνολογίες ανέπαφων συναλλαγών θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να προσωποποιηθούν και να συγκεντρωθούν υπηρεσίες που προσφέρουν μεγαλύτερη αξία και πιο προσοδοφόρες σχέσεις. 

4.  Έξυπνες συστάσεις: Καθώς οι τεχνολογίες διευκολύνουν τους ανθρώπους για να παρακολουθούν και να αξιολογούν όλες τις πλευρές της ταξιδιωτικής εμπειρίας, οι ταξιδιώτες θα επηρεάζονται ολοένα και περισσότερο από τους κοντινούς τους ανθρώπους και τους ειδικούς. Η προοπτική των προσωπικών ξεναγών και των αντιπροσώπων mobile tour θα δώσουν στους ταξιδιώτες τα εργαλεία που χρειάζονται για να εμπλουτίσουν στην εμπειρία τους.

5.  Απομακρύνοντας το άγχος από τα ταξίδια: Η επιθυμία για ευεξία και τα μεταλλασσόμενα δημογραφικά στοιχεία θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην απομάκρυνση του ταξιδιωτικού άγχους. Έξυπνες ετικέτες αποσκευών και έξυπνα εισιτήρια θα προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερο καθησυχασμό, ενώ οι εφαρμογές m-Health (mobile Health) θα δώσουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν την υγεία και ευεξία τους, σαν να βρίσκονταν στο σπίτι τους

6. Ο business τουρίστας: Η συνεχής έμφαση που δίνεται στην ισορροπία μεταξύ εργασίας και ζωής και της ευεξίας στη δουλειά μπορεί να οδηγήσουν σε άνοδο του business τουρίστα, ο οποίος θα απαιτεί ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, καθώς επίσης και ένα σπίτι μακριά από το σπίτι του

Τάσεις για το μέλλον

Σύμφωνα με τον Eberhard Haag, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο των Παγκόσμιων Λειτουργιών της Amadeus: “Στα επόμενα δέκα χρόνια, υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε το πως η βιομηχανία προσφέρει και παρέχει υπηρεσίες για να καλύψει τις μεταλλασσόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών. Το κλειδί για αυτό είναι η ανταλλαγή πιο έξυπνων πληροφοριών, η προθυμία που δείχνουμε να προκαλέσουμε το status quo και μεγαλύτερες, αμφίδρομες συνεργασίες μεταξύ των ταξιδιωτών και των παικτών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Δεσμευόμαστε ότι θα παρακινήσουμε τις συζητήσεις στον τομέα των ταξιδιών σχετικά με το πώς αλλάζει ο κόσμος, τις αυξανόμενες προσδοκίες των ταξιδιωτών και με ποιόν τρόπο μπορεί να εξελιχθεί η βιομηχανία ούτως ώστε να εξασφαλιστεί η ανάπτυξη και η κερδοφορία για τη μελλοντική επιτυχία των πελατών μας.”   

Ο Andrew Curry, Διευθυντής και συγγραφέας της The Futures Company σχολίασε σχετικά “Θέλαμε να αποφύγουμε να κάνουμε τεχνοκεντρικές εικασίες σχετικά με το μέλλον των ταξιδιών και να απεικονίσουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα και έξυπνα ρομπότ σε ένα κόσμο που κατά τα άλλα παραμένει απαράλλαχτος από το παρόν. Δεν μπορείς να κάνεις ρεαλιστικές ή έξυπνες προβλέψεις σχετικά με την επίδραση της τεχνολογίας χωρίς να λάβεις υπόψη την υποδομή, τα συστήματα και τα επιχειρηματικά μοντέλα, καθώς επίσης και τις κοινωνικές αξίες και τάσεις. Ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα προκαλέσει και θα παρακινήσει την σκέψη για το πως όλοι μας θα ταξιδεύουμε στο μέλλον.”

————————-

* Ο όρος Gamification αναφέρεται στην εφαρμογή διασκεδαστικού/ψυχαγωγικού τρόπου σκέψης (game design thinking) σε μη ψυχαγωγικές εφαρμογές, για να τις κάνει πιο διασκεδαστικές και διαδραστικές. Το Gamification μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε βιομηχανία και σχεδόν σε οτιδήποτε για να δημιουργήσει διαδραστικές εμπειρίες, μετατρέποντας τους χρήστες σε παίκτες. Αρκετοί ειδικοί της βιομηχανίας έχουν αναγνωρίσει το gamification ως μια από τις σημαντικότερες τάσεις στην τεχνολογία.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ