Σάββατο, 11 Οκτωβρίου, 2025
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΒασίλης Τσακίρης (Intertrans) «Στοχεύουμε πάντα ψηλότερα, γιατί όντως “ξέρουμε το δρόμο”»

Βασίλης Τσακίρης (Intertrans) «Στοχεύουμε πάντα ψηλότερα, γιατί όντως “ξέρουμε το δρόμο”»

Ο Project Manager της Intertrans μας μιλάει για τη στρατηγική ανάπτυξη και τη δυναμική εξέλιξη της εταιρείας στην πορεία των 40 χρόνων της στην Ελλάδα, απ’ όπου συντονίζει ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.

Συνέντευξη στη Γεωργία Μολώση (έντυπο τεύχος Απριλίου 2021)

Στα «ανοίγματα» σε νέες αγορές, στις επενδύσεις σε καινοτομικές τεχνολογίες, σε μέσα και σε αυτοματισμούς, αλλά και στην πελατοκεντρική αντίληψη της Intertrans εστιάζει ο Project Manager της εταιρείας κ. Βασίλης Τσακίρης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Logistics & Management. Ο κ. Τσακίρης τονίζει το ρόλο της εξωστρέφειας στην εξέλιξη της Intertrans σε κορυφαία επιχείρηση διαμεταφοράς στη γηραιά ήπειρο, ενώ δηλώνει ότι η εταιρεία είναι πάντα «ανοιχτή» σε νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Αναφέρεται επίσης στα χρονίζοντα προβλήματα του κλάδου στην Ελλάδα, στην ανάγκη να μετεγκατασταθούν το συντομότερο τα πρακτορεία εθνικών μεταφορών από τον Ελαιώνα στο Θριάσιο, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο επηρέασε η πανδημία την επιχειρηματικότητα και ειδικότερα τον τομέα των logistics.

LM   Κύριε Τσακίρη, η  Intertrans κλείνει φέτος 40 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας. Ποια πιστεύετε ότι είναι η ποιοτική διαφορά των υπηρεσιών σας ή, αλλιώς, πώς μετουσιώνεται στην πράξη το κεντρικό σύνθημά σας, «ξέρουμε το δρόμο»;

  • Η εμπειρία και η γνώση μας στον τομέα των μεταφορών πιστεύουμε ότι αποτυπώνεται ιδανικά στο σλόγκαν μας «ξέρουμε το δρόμο». Είναι για μας μια περήφανη και ώριμη διαπίστωση που επιβεβαιώνεται καθημερινά, αν αναλογιστείτε ότι σε αυτή τη διαδρομή των 40 χρόνων συναντήσαμε δυσκολίες και εμπόδια που ξεπερνούσαμε πάντα με επιτυχία. Γιατί όταν ξεκινήσαμε, το 1981, να δραστηριοποιούμαστε  στο χώρο των ευρωπαϊκών οδικών μεταφορών, θέλαμε να το κάνουμε ακολουθώντας το δρόμο της συνέπειας, της ταχύτητας και της αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας, και αυτό συνεχίζουμε να πράττουμε μέχρι σήμερα.

–        Με ποιον τρόπο και σε ποιους τομείς επενδύετε με την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες που φέρνουν στο επίκεντρο η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και τα Logistics 4.0;

Παρακολουθούμε πάντα τις εξελίξεις στην τεχνολογία και,  αναγνωρίζοντας το ρόλο της καινοτομίας, βασικό μας μέλημα είναι να επενδύουμε στην προώθηση των αυτοματοποιημένων διαδικασιών, τόσο εσωτερικά όσο και με τους συνεργάτες μας. Στοχεύουμε σταθερά σε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, διαθέτοντας ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων EDI, την ηλεκτρονική υπογραφή κατά την παράδοση των εμπορευμάτων και την αποστολή αποδεικτικών παράδοσης στους ανταποκριτές του δικτύου μας e-POD, τη διαδικτυακή παρακολούθηση των φορτίων Customers Cargo Tracking Portal, ένα εξειδικευμένο σύστημα παρακολούθησης οχημάτων Fleet Management, καθώς και ενσωματώνοντας paperless διαδικασίες.

–        Ποια είναι σήμερα η δυναμική της εταιρείας; Ποιο είναι το εύρος των παροχών της γεωγραφικά, πώς συνεργάζεται με τους ανταποκριτές της και τι μέσα έχει στη διάθεσή της;

– Με την έδρα μας στον Πειραιά και με τα δύο υποκαταστήματά στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο,  έχουμε καταφέρει να βρισκόμαστε στα μεγαλύτερα κομβικά εμπορικά κέντρα της Ελλάδας. Επιπλέον, με τον αξιόπιστο στόλο οχημάτων που διαθέτουμε και σε συνεργασία με τους ανταποκριτές μας έχουμε αναπτύξει ένα ευρωπαϊκό δίκτυο που εκτείνεται πλέον σε 12 χώρες και σε 24 hub. Πραγματοποιούμε φορτώσεις groupage και πλήρων φορτίων με σταθερά προγραμματισμένες αναχωρήσεις και αφίξεις προς την Ελλάδα και αντίστροφα, έχοντας πλέον ως σύμμαχο την τεχνολογία και όλα τα σύγχρονα μέσα και τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούμε.

–        Αν δεν κάνω λάθος, το υποκατάστημα στο Ηράκλειο το εγκαινιάσατε πριν από ένα χρόνο. Με ποιο σκεπτικό προχωρήσατε σε αυτή την επένδυση; Είστε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα;

Οι  επιτυχημένες συνεργασίες που διατηρούμε στην Κρήτη και η εξωστρέφεια που πάντα μας χαρακτηρίζει, αποτέλεσαν τον ιδανικό συνδυασμό για τη λειτουργία του γραφείου στο Ηράκλειο, με σκοπό να υποστηρίξουμε τις προσπάθειες των τοπικών επαγγελματιών. Λειτουργώντας πάντα ως σύμβουλοι μεταφοράς, φροντίζουμε να προσφέρουμε λύσεις και υπηρεσίες οι οποίες θα φέρουν ταχύτερα τον Ευρωπαίο καταναλωτή κοντά στα ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στην Κρήτη. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με αυτή την επένδυση και σίγουρα υπάρχουν πολλά περιθώρια εξέλιξης.  

–        Σχεδιάζετε τη δημιουργία και άλλων υποκαταστημάτων στο εγγύς μέλλον;

Όχι άμεσα, αλλά μόλις εμφανιστεί η ανάγκη σίγουρα θα ανταποκριθούμε, μια και το άνοιγμα που κάναμε στην Κρήτη μας δικαίωσε.

–        Διαθέτετε ανταποκριτές σχεδόν σε όλη την Ευρώπη. Με ποια χώρα έχετε τις περισσότερες συναλλαγές;

Οι περισσότερες συναλλαγές μας εξακολουθούν να  είναι με τη Γερμανία,  η οποία ήταν και η χώρα από την οποία ξεκινήσαμε το 1981 να δραστηριοποιούμαστε. Στη Γερμανία διαθέτουμε ένα δίκτυο 6 ανταποκριτών, καλύπτοντας έτσι όλη την επικράτεια, με δυνατότητα καθημερινών περισυλλογών και παραδόσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είμαστε ιδιαίτερα ευέλικτοι και να ανταποκρινόμαστε επιτυχώς ακόμη και στα  πιο απαιτητικά έργα.   

–        Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση και πέραν της ευρωπαϊκής ηπείρου;

Αγαπάμε την ανάπτυξη και την εξέλιξη, έχουμε όμως πάντα στο επίκεντρο της στρατηγικής μας την εξειδίκευση σε αυτό που κάνουμε, ώστε να παραμένουμε δυνατοί και ανταγωνιστικοί. Έτσι ο σκοπός μας είναι να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τη δυναμική μας στην Ευρώπη, χωρίς όμως ποτέ να αποκλείουμε κάτι…

–        Πώς επηρέασε τις δραστηριότητές σας το Brexit; Ήσασταν προετοιμασμένοι φαντάζομαι, ωστόσο, μετά από σχεδόν τρεις μήνες, ποια είναι τα προβλήματα που διαπιστώνετε και τι μέτρα λαμβάνετε;

Στη Μεγάλη Βρετανία δραστηριοποιούμαστε από το 2014, οπότε φροντίσαμε όντως να είμαστε προετοιμασμένοι για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πελατών μας. Είναι αλήθεια πως όλη η διαδικασία έχει γίνει πιο περίπλοκη μετά το Brexit, τόσο για τους  εισαγωγείς όσο και για τους μεταφορείς. Παρόλα αυτά πιστεύουμε πως κάθε αλλαγή μπορεί να είναι παράλληλα και μία πρόκληση ή μια ευκαιρία, κι έτσι την αντιμετωπίζουμε.

–        Εμπορικές και διαμεταφορικές εταιρείες σκέφτονται σοβαρά να παρακάμψουν το βρετανικό «σκόπελο» σε μόνιμη βάση, με μετεγκαταστάσεις, αλλαγή δρομολογίων κλπ. Έχετε σκεφτεί κι εσείς κάτι παρόμοιο –ή σας το έχουν ζητήσει κάποιοι πελάτες σας;

Είναι αλήθεια ότι το κόστος και η πολυπλοκότητα έχει αυξηθεί,  εντούτοις όσο θα υπάρχει έργο εμείς θέλουμε να είμαστε σε θέση να εξυπηρετούμε και να βρίσκουμε λύσεις για τους πελάτες μας με απευθείας γραμμή από την Αγγλία. 

–        Στα 40 χρόνια ανοδικής πορείας της Intertrans, ποια ήταν, κατά τη γνώμη σας, η κίνηση που έδωσε στην εταιρεία τη μεγαλύτερη ώθηση για την ανάπτυξή της;

Δεν ήταν μία μεμονωμένη κίνηση αλλά η φιλοσοφία που διέπει τη στρατηγική ανάπτυξής μας στο σύνολό της, και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως η ανοδική πορεία μας έχει μία συνέχεια και διάρκεια 40 ετών.

–        Να περάσουμε και στα δύσκολα (για όλους μας): Πώς αντιμετωπίζετε τις πρωτοφανείς καταστάσεις που ζούμε εξαιτίας της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων; Πώς προσαρμοστήκατε σε εσωτερικό και σε λειτουργικό επίπεδο; Υπήρξαν  οικονομικές επιπτώσεις στην εταιρεία σας;

Η εξάπλωση της πανδημίας επηρέασε την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων και  σχεδόν όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, συνεπώς και τον κλάδο των μεταφορών. Από πλευράς μας λάβαμε  όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων και των συνεργατών μας και δουλέψαμε σκληρά ώστε να διατηρήσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας. Το 2020 χαρακτηρίστηκε από πολλές αυξομειώσεις στον όγκο της δουλειάς μας. Κάθε μήνας ήταν πολύ διαφορετικός από τον προηγούμενο, αλλά ευτυχώς το πρόσημο στο τέλος της χρονιάς ήταν θετικό. Σίγουρα τα καταφέραμε χάρη στην ευελιξία που μας χαρακτηρίζει, αλλά και γιατί αποφασίσαμε να βλέπουμε και να προγραμματίζουμε τις εργασίες κάθε εβδομάδας ξεχωριστά.    

–        Η παγκόσμια έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει επηρεάσει τις δραστηριότητές σας;

Πράγματι το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει μια ιδιαίτερη άνοδο τα τελευταία χρόνια, με την πανδημία να εκτοξεύει αυτήν την τάση. Σαφώς επηρέασε θετικά και τη δική μας δραστηριότητα, καθώς πολλοί από τους πελάτες μας δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

–        Όσον αφορά τον κλάδο των μεταφορών στην Ελλάδα, οι θεσμικοί φορείς μιλούν για μέτριες υποδομές, γερασμένους στόλους, έλλειψη κινήτρων, ακόμα και απουσία μέτρων ενίσχυσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ποια είναι η γνώμη σας για όλα αυτά;

Αυτά που αναφέρετε χαρακτηρίζουν δυστυχώς την ελληνική πραγματικότητα στις μεταφορές, και μάλιστα οι επιπτώσεις της πανδημίας ενισχύουν το περιβάλλον οικονομικής μεταβλητότητας επιδεινώνοντας την κατάσταση. Επειδή η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί έναν τομέα πολύ σημαντικό, είναι αναγκαία η λήψη ενός πακέτου μέτρων στήριξης, που θα στοχεύσει στις ιδιαίτερες ανάγκες του κλάδου. Μεγάλη σημασία θα πρέπει να δοθεί απαραιτήτως στα κίνητρα για την ανανέωση του γερασμένου ελληνικού στόλου. 

–        Σύντομα η ΠΕΕΔ ολοκληρώνει την απογραφή των επιχειρήσεων που εδρεύουν στον Ελαιώνα, ενώ παράλληλα συζητείται η μετεγκατάσταση των πρακτορείων στο Θριάσιο. Θα θέλατε να μας πείτε την άποψή σας;

Θεωρούμε πως η μετεγκατάσταση των πρακτορείων στο Θριάσιο θα βοηθήσει γενικότερα τα logistics στην Αττική. Είναι κοινώς αποδεκτό πως  οι πρότυπες εγκαταστάσεις είναι απαραίτητη προϋπόθεση για το μέλλον των logistics. Ελπίζουμε  να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και να προχωρήσει άμεσα το έργο.

 «Θετικά μηνύματα από τη νέα γραμμή Τσεχίας–Ουγγαρίας»

–        Τον περασμένο μήνα εγκαινιάσατε τη νέα γραμμή Τσεχίας – Ουγγαρίας. Τι σας οδήγησε στην επιλογή αυτή και τι προσδοκάτε από τις συγκεκριμένες αγορές;

Οι γραμμές της Τσεχίας και της Ουγγαρίας πιστεύουμε πως είναι δυναμικές και ήταν ο επόμενος μας στόχος μας μετά την Πολωνία, η οποία είναι μια γραμμή με αποδεδειγμένα μεγάλη δυναμική στις εισαγωγές και στις εξαγωγές. Παρέχουμε σταθερά προγραμματισμένες αναχωρήσεις και αφίξεις από και προς τα hub των ανταποκριτών μας, με παραδόσεις ή περισυλλογές εντός 24 ωρών. Και αν και πρόκειται για κάτι πολύ νέο, μιας και ξεκίνησε μόλις  τον προηγούμενο μήνα, ήδη τα πρώτα δείγματα είναι πολύ ενθαρρυντικά.

 «Αδιανόητη η κατάσταση στα βόρεια σύνορά μας»

–        Στα βόρεια σύνορά μας υπάρχει μεγάλη αναστάτωση τον τελευταίο μήνα, με κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας από τους οδηγούς φορτηγών για τις τεράστιες καθυστερήσεις που προκαλούν τα περιοριστικά μέτρα. Η ΟΦΑΕ και οι ομόλογοι φορείς των γειτονικών χωρών μιλούν για «χάος» και κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια. Τι εικόνα έχετε για την κατάσταση αυτή και ποια είναι η άποψή σας;

Καταρχάς η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και ο περιορισμός της διασποράς της πανδημίας  αποτελεί για όλους μας πρώτη προτεραιότητα. Όμως τα προβλήματα και οι μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις στα χερσαία σύνορα που προέκυψαν τον τελευταίο μήνα,  έχουν επηρεάσει όχι μόνο τους αυτοκινητιστές αλλά το εμπόριο γενικότερα. Δεν νοείται, παραδείγματος χάρη,   τα χερσαία σύνορα της Ελλάδος κατά περιόδους να μην έχουν τη δυνατότητα να είναι 24 ώρες το 24ωρο ανοιχτά. Η πολιτεία θα έπρεπε να διαφυλάξει την ομαλή ροή των εμπορευμάτων με μέτρα στοχευμένα,  όπως είναι η σωστή οργάνωση κέντρων υγειονομικού ελέγχου των οδηγών φορτηγών οχημάτων και η διάθεση επαρκούς προσωπικού, ώστε να λειτουργούν τα σύνορα χωρίς χρονικούς περιορισμούς.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ