Την έντονη αντίδραση της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) προκάλεσε η τροποποιητική διάταξη που πρότεινε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη διετή παράταση ισχύος της λειτουργίας των Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών (ΙΜΕ-ΕΠΕ).
Στη σχετική ανακοίνωση της ΟΦΑΕ, αναφέρονται μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
«Η ΟΦΑΕ, εκπροσωπώντας περισσότερους από 6.500 αυτοκινητιστές από όλη την Ελλάδα, είχε συζητήσει το συγκεκριμένο ζήτημα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ήδη από τις αρχές του 2020, όταν το νομοσχέδιο που βρισκόταν τότε υπό διαβούλευση περιλάμβανε ανάλογη διάταξη, για την οποία η Ομοσπονδία είχε τονίσει ότι είναι νομοτεχνικά ελλιπής και αντίθετη προς τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ1071/2009.
»Είχε υπογραμμίσει, μάλιστα, ότι δεν δικαιολογείται το περιεχόμενό της, αλλά, αντίθετα, επιτείνει την υφιστάμενη σύγχυση ως προς το καθεστώς λειτουργίας εν γένει των μεταφορικών επιχειρήσεων, καθώς και ως προς τις προϋποθέσεις έκδοσης αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ που ανήκουν στις επιχειρήσεις αυτές, εισάγοντας περαιτέρω δυσμενείς διακρίσεις εις βάρος όλων των λοιπών μεταφορικών επιχειρήσεων που έχουν συμμορφωθεί με τις επιταγές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
»Αδυνατώντας να κατανοήσουμε τι ακριβώς μεσολάβησε από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι σήμερα, δηλώνουμε αντίθετοι με τη φωτογραφική(!) προτεινόμενη διάταξη, η οποία παρατείνει τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δημιουργείται στην εσωτερική αγορά, λόγω του ευνοϊκότερου φορολογικού καθεστώτος –και όχι μόνο– βάσει του οποίου λειτουργούν οι ΙΜΕ-ΕΠΕ».