ΔΥΣΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕΣΣΤΥ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΤΡΑΙΝΟΣΕ»
ΔΥΣΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕΣΣΤΥ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΤΡΑΙΝΟΣΕ»

Δυσφορία στην ΕΕΣΣΤΥ για την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ»

Αβέβαια και εκτός τροχιάς φαίνεται πως τίθεται η πορεία ιδιωτικοποιήσεως της «Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» (ΕΕΣΣΤΥ). Το ενδιαφέρον και η προσφορά που κατέθεσε η ιταλικών συμφερόντων διοίκηση της «ΤραινΟΣΕ» προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα γραφεία της ΕΕΣΣΤΥ στην Αγησιλάου ʼγρα στον Πειραιά. Το θέμα πήρε διαστάσεις ύστερα από τρεις αναρτήσεις που απευθύνονταν στους Ιταλούς μάνατζερ αλλά ουσιαστικώς δρομολόγησαν εξελίξεις στο υπουργείο Μεταφορών και στο ΤΑΙΠΕΔ.

Αφορμή για τις αντιδράσεις αποτέλεσε το ύψος της προσφοράς που κατέθεσε η «ΤραινΟΣΕ» και σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές, κινείται περί τα 10 εκατ. ευρώ. Όσοι γνωρίζουν ποιες επενδύσεις έγιναν από το 1998 έως το 2008 στο σιδηροδρομικό δίκτυο εκτιμούν ότι η ελάχιστη αποτίμηση της ΕΕΣΣΤΥ ανέρχεται στα 23 εκατ. ευρώ ενώ δεν υπάρχουν αποσβέσεις για σειρά έργων υποδομής που δεν έχουν λειτουργήσει (ειδικά στην περίοδο 2005 – 2009).

Σε σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της ΕΕΣΤΥ στην Παλιά Κοκκινιά του Πειραιά, τόσο η διοίκηση, όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν κάθε νόμιμο μέσο ώστε να πιέσουν την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔΑ να ζητήσουν νέα προσφορά, τουλάχιστον στο ύψος της ελάχιστης αποτίμησης ή να κηρύξουν άγονο τον διαγωνισμό. Οι περισσότεροι μάλιστα εκτίμησαν πως οι πιέσεις από την πλευρά της τρόικας και του υπερταμείου για την πώληση των κρατικών επιχειρήσεων είναι τόσο ασφυκτικές, ώστε μάλλον θα πιεστούν οι Ιταλοί για βελτιωμένη προσφορά.

Κορυφαίο σιδηροδρομικό στέλεχος που βρίσκεται στα γραφεία της Αγησιλάου ʼγρα επισήμανε στο “L&M” ότι η ΕΕΣΣΤΥ εμφάνισε κέρδη προ φόρων 2,9 εκατ. κατά το 2017, όταν οι οφειλές της «ΤραινΟΣΕ» προς την εταιρεία ανέρχονταν κοντά στα 15 εκατ. ευρώ στις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου. Δεν είναι τυχαίο ότι στη συνέχεια, η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ προέβη σε τρεις αναλυτικές αναρτήσεις ενημερωτικού χαρακτήρα που στρέφονταν κατά της «ΤραινΟΣΕ».

Οι τρεις… «βολές»!

Στην πρώτη αναλύονταν τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης ενδελεχώς με την επισήμανση ότι δεν έχει χρέη σε ιδιώτες ή το Δημόσιο, ούτε έχει πάρει χρηματοδότηση, δάνεια ή επιδοτήσεις από το Κράτος. Οι συντάκτες της ανακοίνωσης μάλιστα επισήμαναν τα μεγέθη που αντλεί το Δημόσιο είτε μέσω ενοικίων, είτε μέσω φόρων ενώ επαρατίθεντο οι υποχρεώσεις της «ΤραινΟΣΕ» προς την ΕΕΣΣΤΥ.

Στη δεύτερη ανάρτηση δίδονταν εξηγήσεις σχετικώς με το «μη εύλογον» του τιμήματος και ετίθεντο τα επιχειρήματα που απαιτούν ιδιωτικοποίηση μέρους της ΕΕΣΤΥ κι όχι του συνόλου των μετοχών της στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος. Τέλος, περιγράφηκε η «παρελκυστική και αντισυμβατική λειτουργία της ‘ΤραινΟΣΕ’» και παρουσιάστηκαν επιχειρήματα για τη μη τήρηση των απορρεουσών υποχρεώσεων της εταιρείας από τις Συμβάσεις τις οποίες είχε συνάψει με την ΕΕΣΣΤΥ και το Ελληνικό Δημόσιο.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕΕΣΤΥ, η υπό ιταλική διοίκηση σιδηροδρομική εταιρεία έχει συσσωρευμένη οφειλή προς την «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» που ανέρχεται στα 13 εκατ. ευρώ πλην των τριών εκατ. που καταβλήθηκαν ύστερα από την προειδοποίηση ότι δεν θα παρέχονταν υπηρεσίες συντήρησης. Οι συντάκτες της τρίτης ανάρτησης αναφέρουν ότι η «ΤραινΟΣΕ» αρνείται να αναγνωρίσει την εκ των καθυστερήσεων πληρωμής οφειλή τόκων υπερημερίας για τα ποσά που δεν κατέβαλε εμπρόθεσμα και να πληρώσει ποσά που αντιστοιχούν σε πληρωμή εργασίας σε σαββατοκύριακα, τις νύκτες και τις αργίες.

 

Ελέγξτε επίσης

ΟΣΕ: ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΟΣΕ: Αναλαμβάνει καθήκοντα ο Κώστας Σπηλιόπουλος

Αναλαμβάνει καθήκοντα στον ΟΣΕ ο Αχαιός πρώην βουλευτής Κώστας Σπηλιόπουλος. Ο διορισμός καθυστέρησε, αλλά δημοσιεύθηκε …