Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήΆρθραΔιονύσης Γρηγορόπουλος (Logistics Way): Τα Hotel Logistics εχέγγυο απόδοσης και επιδόσεων για...

Διονύσης Γρηγορόπουλος (Logistics Way): Τα Hotel Logistics εχέγγυο απόδοσης και επιδόσεων για τον τουρισμό

Η ορθή διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας στον ξενοδοχειακό κλάδο είναι κρίσιμη και απολύτως απαραίτητη· ωστόσο στη χώρα μας είναι παντελώς άγνωστη η σχέση αυτή, κυρίως για τους Έλληνες ξενοδόχους.

Άρθρο του κ. Διονύση Γρηγορόπουλου, managing director της Logistics Way (έντυπο τεύχος Ιουλίου – Αυγούστου 2023).

Εάν θέλουν να είναι επιτυχημένοι οι ξενοδόχοι, πρέπει να διασφαλίσουν ότι έχουν μια καλά οργανωμένη και αποτελεσματική αλυσίδα εφοδιασμού. Οι τακτικοί πελάτες και οι καλές κριτικές είναι απαραίτητες για κάθε ξενοδοχείο, αλλά μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν οι επισκέπτες είναι ευχαριστημένοι με τη διαμονή τους, και αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς μια σωστά οργανωμένη εφοδιαστική αλυσίδα.

Συνήθη προβλήματα και απαιτήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα του ξενοδοχειακού κλάδου είναι:

  • Η πρόσληψη και η διατήρηση προσωπικού.
  • Η αλλαγή των παραδοσιακών μεθόδων marketing.
  • Οι υψηλότερες παρά ποτέ προσδοκίες των πελατών.
  • Η διαχείριση του operation.
  • Το αυξανόμενο κόστος λειτουργίας.

Με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ξενοδοχειακή βιομηχανία, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να υπάρχει μια στρατηγική λύσεων διαχείρισης εφοδιαστικής, η οποία μπορεί να προσφέρει τα εξής πλεονεκτήματα:

  1. Customer service: Όταν η αλυσίδα εφοδιασμού λειτουργεί ομαλά, οδηγεί σε customer satisfaction. Οι επισκέπτες απολαμβάνουν τη διαμονή τους και είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν αλλά και να συστήσουν το ξενοδοχείο σε άλλους. Τα ξενοδοχεία μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των επισκεπτών με πλήρη ιχνηλασιμότητα στη διαχείριση των αποστολών προμηθευτών, με βέλτιστη διαχείριση αποθεμάτων και με safety stock.
  2. Μειωμένο κόστος λειτουργίας: Η σωστή διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας –και πιο συγκεκριμένα το forecasting and demand planning– μπορεί να συμβάλει στη μείωση του τελικού κόστους για το ξενοδοχείο.
  3. Βελτιωμένο ηθικό των εργαζομένων: Η ξενοδοχειακή βιομηχανία δυσκολεύεται εδώ και πολλά χρόνια να προσελκύσει τα κατάλληλα ταλέντα. Στην πραγματικότητα ο ετήσιος ρυθμός του κύκλου εργασιών είναι 84,90% στη φιλοξενία, 39,9% στη μεταποίηση και 54,5% στο εμπόριο, στις μεταφορές και στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας. Όλες αυτές οι υπηρεσίες επηρεάζουν τα ξενοδοχεία, και ο κύκλος εργασιών επιτυγχάνεται με μεγάλο κόστος.

Υπολογίζεται ότι η αντικατάσταση ενός υπαλλήλου κοστίζει στην ξενοδοχειακή επιχείρηση ποσό ισοδύναμο με 6 έως 9 μισθούς, χωρίς μάλιστα να συνυπολογίζεται το κόστος της χαμένης παραγωγικότητας και των δυσαρεστημένων πελατών, τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον.

Οι υλικοτεχνικές προκλήσεις για τα ξενοδοχεία είναι ίδιες με αυτές που επηρεάζουν οποιονδήποτε άλλο κλάδο. Οι πελάτες περιμένουν από τις επιχειρήσεις να τους παρέχουν γρήγορη και φιλική εξυπηρέτηση, τη στιγμή που οι επιχειρήσεις προσπαθούν να περιορίσουν το αυξανόμενο κόστος σε σχέση με τον κύκλο εργασιών.

Διαχείριση αναλώσιμων

Η διασφάλιση ποιότητας είναι ένα ουσιαστικό μέρος των Logistics, ειδικά στα αναλώσιμα. Τα ξενοδοχεία πρέπει να βεβαιώνονται ότι υπάρχει πλήρης διαφάνεια στην αλυσίδα εφοδιασμού και ότι τρόφιμα, ποτά κλπ. αποστέλλονται και παραλαμβάνονται στις σωστές συνθήκες.

Η στρατηγική διαχείριση των ξενοδοχειακών Logistics μπορεί να προσφέρει στους πελάτες αυτό που χρειάζονται, δημιουργώντας μια ισορροπία στη σχέση τιμής και κόστους. Ακόμα κι αν αυτό ακούγεται αδύνατο, μπορούν να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις κόστους επιλέγοντας λύσεις που εστιάζουν στην καλή εμπειρία.

Οι βασικοί παράγοντες επιτυχίας του Logistics hospitality είναι:

  1. Στρατηγική για τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  2. Επένδυση στη σύγχρονη τεχνολογία και στο λογισμικό.
  3. Πρόβλεψη της ζήτησης.
  4. Διαχείριση κινδύνων στην εφοδιαστική.
  5. Παρακολούθηση των επιστροφών του αποθέματος.

Βήματα επιτυχίας

Στη Logistics Way κατανοούμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ξενοδοχειακή βιομηχανία. Η μείωση του κόστους των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τη διατήρηση ή την αύξηση των επιπέδων εξυπηρέτησης, είναι τα δύο κλειδιά για την επιτυχία, τα οποία υλοποιούν και τους δυο στόχους ταυτόχρονα.

Η εταιρεία μπορεί να καθοδηγήσει κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση προς την επίτευξη των βέλτιστων αποδόσεων, προσφέροντας μια δωρεάν εξατομικευμένη ανάλυση της εφοδιαστικής αλυσίδας της, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

  1. Ανακάλυψη & ανάλυση. Ξεκινάμε τη διαδικασία μας αναλύοντας την υπάρχουσα αλυσίδα εφοδιασμού σε βασικές διαδικασίες σχεδιασμού διαχείρισης (σε σχεδιασμό πωλήσεων και λειτουργιών, διαχείριση αποθεμάτων και στρατηγική διαχείριση προμηθειών και προμηθευτών). Η κατανόηση των βασικών υποκείμενων οδηγών υπηρεσιών, εσόδων και κόστους μάς βοηθά να δημιουργήσουμε συγκεκριμένους δεσμούς μεταξύ της οικονομικής και λειτουργικής απόδοσης και να εντοπίσουμε τα υπάρχοντα κενά απόδοσης.
  2. Ανάπτυξη. Οι σύμβουλοί μας συνεργάζονται απευθείας με τους ανθρώπους της επιχείρησης, παρατηρώντας και ποσοτικοποιώντας τον αντίκτυπο των καθημερινών λειτουργικών προβλημάτων, από την εισαγωγή παραγγελιών, τον προγραμματισμό των προμηθειών, τη ροή υλικών, το χειρισμό και τη διαμονή των πελατών. Αυτή η εστιασμένη ανάλυση μάς επιτρέπει να βοηθήσουμε στον εντοπισμό βλαβών στον υπάρχοντα σχεδιασμό ροής, στις λειτουργικές διαδικασίες, στα συστήματα διαχείρισης και στις οργανωτικές συμπεριφορές που περιορίζουν την απόδοση και την εξυπηρέτηση.
  3. Εκτέλεση. Ακολουθούμε μια ολοκληρωμένη ομαδική προσέγγιση, συνεργαζόμενοι στενά με τα διευθυντικά στελέχη για την υλοποίηση αλλαγών σχεδιασμού και επεξεργασίας που αίρουν περιορισμούς και ισορροπούν καλύτερα τη ροή εργασίας. Επίσης, κατασκευάζουμε ή βελτιώνουμε συστήματα διαχείρισης για τον καλύτερο έλεγχο της επιχείρησης, και βελτιστοποιούμε την ακεραιότητα των δεδομένων που συλλέγονται από τα συστήματα πληροφοριών, ώστε να διασφαλίσουμε ακριβή και αξιόπιστη παρακολούθηση και αναφορά, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.
  4. Βιωσιμότητα. Για να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι βελτιώσεις είναι βιώσιμες, παρέχουμε στις ομάδες διαχείρισης την καθοδήγηση, την εκπαίδευση και τα εργαλεία που απαιτούνται για τον έλεγχο της ροής υλικού και πληροφοριών σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Η βελτίωση των πληροφοριών διαχείρισης και των αναφορών λειτουργίας για τη διασφάλιση της ορατότητας της απόδοσης συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση μιας κουλτούρας λογοδοσίας, η οποία οδηγεί σε υψηλότερες και πιο συνεπείς επιδόσεις.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ