Ο νέος χάρτης των μεταφορών παρουσιάστηκε στο web conference «Transportation & Logistics»

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 26 Μαΐου το on line συνέδριο για τις εμπορευματικές μεταφορές «Transportation & Logistics», το οποίο διοργάνωσε το Supply Chain Insitute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning. Για ακόμη μία φορά τα στελέχη της αγοράς παρακολούθησαν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον συνέδριο του Ινστιτούτου για το πώς η πανδημία επιδρά και αλλάζει το χάρτη των εμπορευματικών μεταφορών. Οι ταχυμεταφορές παραμένουν πρωταγωνίστριες και φαίνεται να διατηρούν τον ηγετικό τους ρόλο τα επόμενα χρόνια, καθώς ανταποκρίνονται άξια στις σύγχρονες απαιτήσεις του κλάδου.

To event διακρίθηκε για την άρτια διοργάνωση, τη  συμμετοχή περισσότερων από 200 διευθυντικών στελεχών, τις 9 ενδιαφέρουσες ομιλίες και τους 13 επιλεγμένους πανελίστες. Αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή η συμμετοχή του Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος μίλησε για τις νέες εξελίξεις, τις πρωτοβουλίες και τις νέες επενδύσεις στον κλάδο των μεταφορών, οι οποίες θα βοηθήσουν τη  χώρα μας να ενισχύσει το δυναμικό της ρόλο σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα.

Απολογισμός και συμπεράσματα

Το συνέδριο κατέδειξε την ταχύτατη εισβολή της τεχνολογίας και στις μεταφορές. Η επίδραση της πανδημίας ήταν ίσως ένα ερέθισμα για τις μεταφορικές εταιρείες να προβούν σε αλλαγές και νέες πρωτοβουλίες, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Ο ρόλος του ψηφιακού μετασχηματισμού και της χρήσης ευφυών συστημάτων μεταφορών έχει γίνει πλέον αντιληπτός και αναγκαίος για πιο αποτελεσματική μεταφορά.

Οι επενδύσεις στα λιμάνια φαίνεται ότι αποτελούν το νέο πεδίο συγκέντρωσης έντονης δραστηριότητας του ευρύτερου κλάδου των μεταφορών. Επίσης, η ολοκλήρωση ενός λειτουργικού δικτύου σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης, καθώς και σημαντικά έργα ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου είναι σε φάση ολοκλήρωσης.

Η υλοποίηση του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου των αμαξοστοιχιών θα επιτρέψει περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας  και μείωση του κόστους, καθώς ταυτόχρονα σχεδιάζονται νέα έργα για τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου, αφενός με όλους τους κυρίως λιμένες εμπορευματικών μεταφορών και αφετέρου με σημαντικές εμπορευματικές και βιομηχανικές ζώνες στην ενδοχώρα.

Η ηλεκτροκίνηση, η υβριδική και η τεχνολογία υδρογόνου είναι κάποιες από τις νέες τάσεις που θα δούμε να υιοθετούν οι μεταφορικές εταιρείες στο καθημερινό τους έργο. Για παράδειγμα, μεταφορική εταιρεία με διεθνή παρουσία χρησιμοποιεί ήδη ηλεκτρικά ποδήλατα για την παράδοση των δεμάτων της στο κέντρο της Αθήνας τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείες κάνουν προσεκτικά βήματα για την ανανέωση των στόλων τους, με το βλέμμα στραμμένο σε οχήματα εναλλακτικής πηγής καύσης ώστε να αυξήσουν την παραγωγικότητα και ταυτόχρονα να μειώσουν το κόστος.

Ο ρόλος του Ελαιώνα ως κόμβου logistics και μεταφορών υπήρξε ανέκαθεν εξαιρετικά σημαντικός για την τροφοδοσία της Αττικής αλλά και του συνόλου της χώρας. Την ίδια στιγμή, όμως, η υφιστάμενη κατάσταση περιορίζει τις αναπτυξιακές προοπτικές της πλειονότητας των επιχειρήσεων μεταφορών που είναι εγκατεστημένες εκεί. Καθώς η περιοχή βρίσκεται σε ένα συνολικό ανασχεδιασμό, έχουν τεθεί στο τραπέζι συγκεκριμένα σχέδια για μετεγκατάσταση των πρακτορείων μεταφορών σε ενιαία έκταση είτε εντός της ευρύτερης περιοχής του Ελαιώνα είτε στο Θριάσιο Πεδίο.

Ο Υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι στην Αθήνα περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε το Θριάσιο να γίνει ένα από τα πιο σημαντικά σύγχρονα διατροπικά κέντρα εμπορευματικών μεταφορών και logistics στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επιπλέον, έως τον Ιούλιο του 2021 αναμένουμε τη νέα υποβολή των προσφορών για ένα 2ο διατροπικό εμπορευματικό σταθμό, το Θριάσιο ΙΙ, που θα αναπτυχθεί δίπλα στο Θριάσιο Ι.

Στο 1ο discussion panel με θέμα «Εθνικές και διεθνείς μεταφορές: το σήμερα και η εξέλιξη» συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Άρτεμις Ζαφειροπούλου, General manager της CARGO GROUP LOGISTICS, Απόστολος Κενανίδης, Πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Λουκάς Παπαχαραλάμπους, CEO – Managing Director της ELIKON LOGISTICS ΙΚΕ και Γιώργος Στάμνος, Network Development Manager της GOLDAIR CARGO.

Στο 2ο discussion panel με θέμα «Αστική διανομή & last mile στο προσκήνιο», συμμετείχαν οι κ. Δημήτρης Καραγιάννης, Chief Operating Officer της SARMED, Δημήτρης Κιούσης, Διευθύνων Σύμβουλος της KIOUSSIS TRANSYS & Πρόεδρος της ΠΕΕΔ, Δημήτρης Μπατάκης, Γενικός Διευθυντής της EKOL LOGISTICS, Δημήτρης Σταματίου, Operations Director Greece, Cyprus & Malta της DHL EXPRESS HELLAS και Παναγιώτης Φούσας, Product & Key Account Manager στη MOBILE TECHNOLOGY.

Τα panel συντόνισαν ο δρ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη και την Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής και ο κ. Σταμάτης Ανδριανόπουλος, Executive Consultant της PLANNING.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι ομιλίες που ανέδειξαν όλα τα trends και τα τεχνολογικά εργαλεία της νέας εποχής.

Συγκεκριμένα μίλησαν:

Gerry Mattios, Partner Supply Chain and Global Trade Expert Singapore, BAIN & COMPANY: European Logistics – Market Overview and 2021 Trends

Σταμάτης Ανδριανόπουλος, Executive Consultant, PLANNING: «Εθνικές και διεθνείς μεταφορές: το σήμερα και η εξέλιξη»

Φώτης Φωτεινός, Δημοσιογράφος, Ιδιοκτήτης του METAFORESPRESS.GR: «Η επίδραση της πανδημίας στο σύνολο των εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας»

Ιωάννης Φετάνης, Chief Commercial Officer (CCO), ΟΛΘ: «The Gateway port to South East & Central Europe»

Νίκος Γκότζιας, Business Unit Manager, PLANNING: «Αστική διανομή & last mile στο προσκήνιο»

Λυκούργος Μανωλιάδης, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ και Βέρα Μαρκέτου, Διευθύντρια Πωλήσεων, ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ: «End to End Distribution – Το Παρόν και το Μέλλον»

Γιάννης Σαμολαδάς, Supply chain insurance specialist, Founder of IRM – insurable risk management and TRUCK AND CARGO INSURANCE: «Insurance needs in transportation & logistics»

Νικόλαος Χατζηδάκης, Co-Founder & CTO, AFTER SALES PRO (formerly known as EasyShipping): «One-Stop solution για τη διαχείριση αποστολών μέσω courier»

Κωνσταντίνος Χανιώτης, CEO TELENAVIS, Πρόεδρος ILME: «The Elements of the Tower Control for Logistics».

Το συνέδριο τέθηκε υπό τη θεσμική υποστήριξη των ILME, ΟΦΑΕ, ΠΕΕΔ & ΣΥΝΔΔΕ&L.

  • Μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας ήταν τα περιοδικά Logistics& Management και Car & Truck.

15 χορηγοί στήριξαν έμπρακτα το συνέδριο:

Event Sponsor 2020: ΠΑΕΓΑΕ

Χρυσοί Χορηγοί: EKOL LOGISTICS, METAFORESPRESS, ΟΛΘ, TELENAVIS, GOLDAIR, TRUCK & CARGO INSURANCE, DIAKINISIS, AFTERSALESPRO (formerly known as easyshipping)

Χορηγοί: CARGO GROUP SERVICES, ERGANET, INTERTRANS, MOBILE TECHNOLOGY, SARMED, VIANOX

Oι παρουσιάσεις έχουν αναρτηθεί στο http://scisce.eu

 

 

Ελέγξτε επίσης

AI Minds: Ακαδημία για την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Επιστήμη των Δεδομένων δημιουργούν ο ΣΕΒ και η SAS

Στο πλαίσιο των δράσεών του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και την αναβάθμιση των …

Τα Περιοδικά μας