Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΑποθήκευσηΜ. ΒΙΔΑΛΗΣ INTERNATIONAL (MVI): ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΩΛΗΝΑ

Μ. ΒΙΔΑΛΗΣ INTERNATIONAL (MVI): ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΩΛΗΝΑ

Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

Η Μ. Βιδάλης International (MVI) είναι γνώριμη στους αναγνώστες του L&M, καθώς έχουμε και στο παρελθόν παρουσιάσει δείγματα της δουλειάς της, σε εποχές μάλιστα που η έννοια του σωληνωτού ταχυδρομείου –στο οποίο ειδικεύεται– δεν ήταν ακόμα ευρέως γνωστή στο επιχειρηματικό κοινό. Κι ίσως να είναι έτσι τα πράγματα ακόμα. Με το χρόνο, όμως, και κυρίως με τις διάφορες εφαρμογές που αρχίζουν να υλοποιούνται σε βιομηχανικές μονάδες και μεγάλα logistics centers, το σωληνωτό ταχυδρομείο αποκτά όλο και περισσότερους χρήστες. Μια τέτοια χρήση και μάλιστα μεγάλου βεληνεκούς παρουσιάζουμε συζητώντας με τον Αλέξανδρο Βιδάλη.

L&M Κύριε Βιδάλη, δώστε μας μερικά τεχνικά και αριθμητικά δεδομένα του έργου, τη διάρκεια κατασκευής και κύρια χαρακτηριστικά του.

Αλέξανδρος Βιδάλης. Στις αρχές του 2008, στο πλαίσιο κατασκευής των νέων αποθηκών με αποθηκευτικό χώρο 37.000 τ.μ. και του νέου κτιρίου γραφείων της με έκταση 2.500 τ.μ. στην Ελευσίνα, η εταιρεία Ορφεύς Βεϊνόγλου εμπιστεύτηκε στην εταιρεία μας το έργο της εγκατάστασης ενός συστήματος σωληνωτού ταχυδρομείου για την άμεση και ασφαλή διακίνηση παραστατικών και εγγράφων. Το σύστημα διαθέτει 14 αυτόματους σταθμούς αποστολής και λήψης, οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι στις ράμπες φόρτωσης – εκφόρτωσης, στα γραφεία της αποθήκης όπου εκδίδονται παραστατικά ή παραλαμβάνονται, στο κτίριο γραφείων όπου είναι οι διοικητικές υπηρεσίες και ένας αποθηκευτικός χώρος με ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθώς και στο φυλάκιο εισόδου των εγκαταστάσεων.

Πώς ακριβώς επικοινωνούν αυτοί οι χώροι μεταξύ τους;

Η επικοινωνία μεταξύ των δύο κτιρίων και του φυλακίου γίνεται μέσω υπόγειων σωληνώσεων μήκους 100 μέτρων κάτω από τον προαύλιο χώρο. Το συνολικό δίκτυο των σωληνώσεων Φ110, δηλαδή διαμέτρου 11 εκατοστών, μέσω του οποίου διακινούνται με ταχύτητες 6-8 μέτρα ανά δευτερόλεπτο οι μεταφορείς (οι βολίδες, οβίδες ή κάψουλες, όπως είναι γνωστοί σε πολλούς) είναι 1.000 μ. περίπου. Στο σύστημα υπάρχουν διακλαδωτήρες, οι οποίοι επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ όλων των σταθμών σε οποιοδήποτε συνδυασμό.

Η εγκατάσταση έγινε παράλληλα με την πρόοδο των εργασιών των κτιρίων. Στο κτίριο των αποθηκών τα δίκτυα είναι εμφανή και τρέχουν σε ύψος 5-7μ., και μέσω των διακλαδωτήρων με κατακόρυφες συνδέσεις καταλήγουν στους σταθμούς. Στο κτίριο των γραφείων ένα μέρος των δικτύων των σωληνώσεων είναι εντός της ψευδοροφής και ένα άλλο μέρος είναι εμφανές. Σε ορισμένα τμήματα μάλιστα οι σωληνώσεις είναι διαφανείς από plexiglas για λόγους αισθητικής, αντί από γκρι PVC που είναι το υπόλοιπο δίκτυο. Το όλο σύστημα ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2008 και ο συνολικός χρόνος εγκατάστασης δεν ξεπέρασε τις 45 ημέρες.

Οι κάψουλες του σωληνωτού ταχυδρομείου κινούνται με ταχύτητα 6-8 μέτρα το δευτερόλεπτο και μεταφέρουν με απόλυτη ασφάλεια έγγραφα, χρήματα και μικροαντικείμενα.

Ποιες ανάγκες κλήθηκε να καλύψει το έργο σας στη Βεϊνόγλου;

 Το σύστημα καλύπτει τις ανάγκες άμεσης διακίνησης παραστατικών και εγγράφων μέσα στην αποθήκη (από τις ράμπες στα γραφεία του Α’ ορόφου της αποθήκης και στα γραφεία του υπογείου της αποθήκης), καθώς και εντός του κτιρίου των γραφείων διοίκησης, ενώ υποστηρίζει και τη μεταξύ τους επικοινωνία. Το σύστημα λειτουργεί παράλληλα με το ηλεκτρονικό δίκτυο, μεταφέροντας αυτούσια παραστατικά (δελτία αποστολής, τιμολόγια, φορτωτικές, αντίγραφα παραγγελιών κλπ.). Για παράδειγμα, με την άφιξη κάποιου φορτίου, τα παραστατικά στέλνονται από το σταθμό που υπάρχει πλησίον της ράμπας, στα γραφεία της αποθήκης. Εκεί ελέγχεται άμεσα από τους αρμοδίους ότι το περιεχόμενο της παραγγελίας συμφωνεί με τα αναμενόμενα, για να προχωρήσει η παραλαβή. Υπογράφονται τα σχετικά παραστατικά για παράδοση -παραλαβή και στέλνονται μέσω του συστήματος κλπ. Με τον τρόπο αυτό οι κινήσεις γίνονται σε ελάχιστο χρόνο, δίχως να χρειάζεται ο οδηγός ή κάποιος υπάλληλος να μεταβεί στα γραφεία και μειώνοντας σημαντικά το χρόνο που χρησιμοποιούνται οι ράμπες, αποδεσμεύοντάς τις για επόμενη φορτοεκφόρτωση.

Υπήρξαν δυσκολίες;

Το σύστημα δεν παρουσίασε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία στο στάδιο της κατασκευής, δεδομένου ότι η εταιρεία μας διαθέτει σημαντική εμπειρία στον τομέα των σωληνωτών ταχυδρομείων. Το σύστημα επιτρέπει την επίσπευση των διαδικασιών, αποδεσμεύει το προσωπικό από περιττές μετακινήσεις και εξοικονομεί χρόνο και χρήμα κάθε μέρα. Συγκεκριμένα, η απόσβεση του συστήματος στην Ορφεύς Βεϊνόγλου έγινε σε διάστημα μικρότερο του έτους.

Πώς καταλήγετε σε ένα τέτοιο συμπέρασμα;

Η εξοικονόμηση που παρέχουν τα συστήματα σωληνωτών ταχυδρομείων είναι πολύ εύκολο να υπολογισθεί πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των ετήσιων αποστολών, εννοώντας πόσες φορές πρέπει να κάνει κάποιος μια διαδρομή με τα πόδια μεταφέροντας τα όποια αντικείμενα, με το χρόνο της κάθε αποστολής σε λεπτά. Στην συνέχεια μετατρέπουμε τον συνολικό ετήσιο χρόνο από λεπτά σε ώρες και πολλαπλασιάζουμε με το κόστος της εργατοώρας μας. Το συνολικό ποσό είναι η ελάχιστη ετήσια δαπάνη μας για τις μετακινήσεις του προσωπικού μας, την οποία επιτυγχάνουμε έχοντας το σωληνωτό ταχυδρομείο.  Συγκρίνοντας την με το κόστος του συστήματος μπορούμε να υπολογίσουμε την απόσβεσή του. Είναι εντυπωσιακό πώς ακόμη και σε μια απλή εφαρμογή με δύο μόνο σταθμούς η ετήσια εξοικονόμηση μπορεί να είναι σημαντική. Η ωφέλεια πάντως είναι μεγαλύτερη συνυπολογίζοντας την αυξημένη παραγωγικότητα από την επίσπευση των διαδικασιών, τη μη απόσπαση του προσωπικού από την κύρια εργασία του, το μειωμένο ηθικό ή τον εκνευρισμό από επαναλαμβανόμενες μετακινήσεις κλπ.

Εφαρμογή σωληνωτού ταχυδρομείο στη «Βεϊνόγλου». Εδώ ο σταθμός βρίσκεται στη ράμπα φορτοεκφόρτωσης στο κτίριο των αποθηκών.

Σε ποια κατάσταση λειτουργίας βρίσκεται αυτή τη στιγμή το έργο και ποια είναι τα χειροπιαστά αποτελέσματά του στη διαδικασία της «Βεϊνόγλου»;

Το σωληνωτό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται ανελλιπώς, και στο διάστημα από το 2009 που ξεκίνησε η λειτουργία της αποθήκης και των γραφείων σε δεύτερο στάδιο, έχει 300.000 αποστολές (300 αποστολές περίπου ημερησίως κατά μέσο όρο) δίχως να μείνει ποτέ εκτός λειτουργίας και να χρειασθεί οποιοδήποτε ανταλλακτικό. Με την ευκαιρία αυτή αναφέρω ότι τα νούμερα αυτά είναι πολύ μεγαλύτερα σε ανάλογα συστήματα σε νοσοκομεία στην Ελλάδα, όπου έχουμε πάνω από 1.000 αποστολές ημερησίως.

 

Στο συγκεκριμένο έργο κληθήκατε να παρέμβετε σε μια ήδη λειτουργούσα επιχείρηση. Πόσο εύκολο είναι να γίνει αυτό και πώς διαφυλάσσεται η ομαλή λειτουργία της;

Η εγκατάσταση του σωληνωτού ταχυδρομείου έγινε εξαρχής με την κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων, αλλά στην πλειονότητα των περιπτώσεων η εγκατάσταση γίνεται όπως λέτε σε μια ήδη λειτουργούσα επιχείρηση ή οργανισμό. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εγκατάστασης σε λειτουργία είναι τα νοσοκομεία, το 90% των εγκαταστάσεων των οποίων έχουν γίνει σε υφιστάμενα λειτουργούντα νοσοκομεία δίχως να διαταράξουμε ή να παρεμποδίσουμε την λειτουργία τους, και λαμβάνοντας ταυτόχρονα μέριμνα για τα θέματα υγιεινής, θορύβου κλπ. Η εγκατάσταση του συστήματος δεν είναι δύσκολη και πάντα τα συνεργεία μας φροντίζουν να λειτουργούν λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του χώρου και του πελάτη.

Ποια είναι τα συνήθη βήματα που πρέπει να διανύσετε, από τη στιγμή που αναλαμβάνετε μέχρι τη στιγμή που παραδίδετε το έργο; Ποια είναι η συμβολή του πελάτη στη διαδικασία αυτή και πώς ξεπερνάτε το γεγονός ότι δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με το αντικείμενο της δουλειάς σας;

Από τη στιγμή που κάνουμε προσφορά για ένα έργο, το πρώτο μέλημα είναι σε συνεργασία με τον πελάτη να καταγράψουμε τις ανάγκες και απαιτήσεις του σήμερα ή/και στο μέλλον. Στη συνέχεια, με βάση τα δεδομένα αυτά, κάνουμε μια μελέτη προσφέροντας μια λύση για ένα σύστημα σωληνωτού ταχυδρομείου το οποίο να καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτές τις ανάγκες. Σε αυτό βοηθά το ότι τα συστήματά μας είναι ευέλικτα και προσαρμόζονται στις τρέχουσες ή και μελλοντικές απαιτήσεις του πελάτη, αφού υπάρχει μεγάλη γκάμα συστημάτων για λίγους ή περισσότερους σταθμούς, με απλές ή σύνθετες λειτουργίες, με δυνατότητα αναβάθμισης, επέκτασης κλπ.  Κατόπιν παρουσιάζουμε στον πελάτη όλες τις επιλογές, τις οποίες και αναλύουμε διεξοδικά, βοηθώντας τον να κατανοήσει τη λειτουργία και τις δυνατότητες των συστημάτων και το πώς αυτά θα βελτιώσουν τη λειτουργία της επιχείρησής του. Στη συνέχεια, αναλαμβάνοντας την εκτέλεση του έργου, προχωράμε στην εγκατάσταση του συστήματος προσαρμοζόμενοι στις ανάγκες και απατήσεις του πελάτη, του χώρου και των συνθηκών εγκατάστασης.

Ένας από τους σταθμούς του σωληνωτού ταχυδρομείου της MV International στο κτίριο των γραφείων, στην εταιρεία «Βεϊνόγλου», στον Ασπρόπυργο.

Ποιες επιχειρήσεις έχουν περισσότερη ανάγκη το σύστημά σας; Πόσο επηρεάζει το μέγεθος (π.χ. η έκταση ή οι όροφοι) των κτιριακών εγκαταστάσεων την απόφαση επιλογής και το κόστος της τελικής κατασκευής;

Η ανάγκη δεν εξαρτάται από το είδος ή το μέγεθος της επιχείρησης. Τα συστήματα μπορούν να μεταφέρουν παραστατικά, έγγραφα, χρήματα, δείγματα παραγωγής ή άλλα αντικείμενα με ασφάλεια και ταχύτητα. Εφαρμογές υπάρχουν παντού, από τη μικρή αποθήκη ή το μικρό κατάστημα. Για παράδειγμα, σε ισόγειο με πατάρι που κάποιος ανεβοκατεβαίνει όλη μέρα μεταφέροντας τα όποια παραστατικά, αντικείμενα, χρήματα κλπ., χρειάζεται απλό σύστημα με δυο σταθμούς. Το κόστος της κατασκευής ασφαλώς και επηρεάζεται από την έκταση του συστήματος και τον τύπο (απλό ή αυτόματο) των σταθμών και των μοτέρ, και πάντα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και το διαθέσιμο προϋπολογισμό του πελάτη.

Αυτό το διάστημα, στο χώρο των logistics κι όχι μόνο, υπάρχει ύφεση. Πώς βλέπετε να κινείται συνολικά η αγορά;

Συμφωνώ ότι υπάρχει ύφεση. Το σύστημα μπορεί να φαίνεται πολυτέλεια σε κάποιους, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια επένδυση η οποία αποσβήνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα (συνήθως μικρότερο του έτους), συμβάλλοντας στους δύσκολους καιρούς που περνάμε, στη μείωση του κόστους λειτουργίας και στην αύξηση της παραγωγικότητας. Πιστεύω ότι μεσομακροπρόθεσμα ο κλάδος των Logistics θα ξεπεράσει τη σημερινή κρίση και θα κινηθεί ανοδικά.

Η εταιρεία Μ. Βιδάλης International (MVI) δραστηριοποιείται στα σωληνωτά ταχυδρομεία πάνω από 20 χρόνια, ενώ το προσωπικό της έχει εκπαιδευτεί στη Γερμανία. Στο πελατολόγιο της εταιρείας βρίσκονται εταιρείες όπως οι Nestle Hellas (μεταφορά δειγμάτων), Unilog Logistics (μεταφορά παραστατικών και εγγράφων), Specifar (μεταφορά δειγμάτων, παραστατικών και εγγράφων), Pharmacon (μεταφορά παραστατικών και εγγράφων), Carrefour (μεταφορά χρημάτων), Computerbank (logistics, μεταφορά παραστατικών), Αττικό Νοσοκομείο (μεταφορά δειγμάτων και εγγράφων), Νοσοκομείο Ευαγγελισμός (μεταφορά δειγμάτων και εγγράφων), A-B Βασιλόπουλος (μεταφορά χρημάτων), Αφοί Βερόπουλοι (μεταφορά παραστατικών και χρημάτων), Eurobank (μεταφορά παραστατικών), Μετρό (μεταφορά χρημάτων), ΟΤΕ (μεταφορά χρημάτων), Media Markt, (μεταφορά χρημάτων), Makro (μεταφορά χρημάτων), Sovel Group Σιδενόρ (μεταφορά δειγμάτων), Φρόνας (μεταφορά παραστατικών και εγγράφων) κ.ά.

Στο σύστημα που εγκαταστάθηκε στην Ορφεύς Βεϊνόγλου υπάρχουν διακλαδωτήρες οι οποίοι επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ όλων των σταθμών σε οποιοδήποτε συνδυασμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ