ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Η Ιταλία διεκδικεί τα πρωτεία και στον ανεφοδιασμό πλοίων στην Αδριατική μετά την επικράτησή της στην ακτοπλοΐα!

ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 03/12/2017

 

Συζητήσεις προκαλεί στη ναυτιλιακή αγορά η αδράνεια που επέδειξε η Ελλάδα να καταθέσει πρόταση χρηματοδοτήσεως από την Ε.Ε. για την κατασκευή σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Πάτρα αλλά και τη δρομολόγηση bunker ship από τη Ρεβυθούσα μέχρι την Πάτρα μέσω του Ισθμού Κορίνθου προκειμένου να εφοδιάζει το σταθμό αλλά και τα παραπλέοντα πλοία.

Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για πρωτοφανή επιπολαιότητα που εκθέτει τη χώρα μας και την καθιστά αδύναμο παίκτη στον υφιστάμενο διαγκωνισμό με την Ιταλία για τον ενεργειακό έλεγχο της Αδριατικής ενώ επιπροσθέτως, χάνονται κονδύλια και δεν προχωρούν οι μελέτες που περιλαμβάνονται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Poseidon Med”! Οι ίδεις πηγές επισημαίνουν στο “Logistics & Management” ότι ενώ η ελληνική πλευρά θα έπρεπε να παραγγέλνει αυτό το διάστημα δεύτερο bunker ship για την Πάτρα έχουν αφήσει τους Ιταλούς και τους Κύπριους να κάνουν κινήσεις υπεροχής.

Η ελληνική αδράνεια οδήγησε τους Ιταλούς να αλλάξουν σχέδια την τελευταία στιγμή και να καταθέσουν σχέδιο προτάσεως για την κατασκευή ενός bunker barge χωρητικότητας περίπου 4.000 κ.β. επικαλούμενοι το πλαίσιο του προγράμματος “Poseidon Med”. Πρόταση κατασκευής και αναπτύξεως σταθμού FSRU (ώστε να έχει τη δυνατότητα να μετατρέπει το υγροποιημένο φυσικό αέριο σε αέριο) κατατέθηκε και από την Κύπρο στο πλαίσιο του προγράμματος CYnergy.

Η σοβαρότερη εξέλιξη αφορά στις κινήσεις των Ιταλών, οι οποίοι δημιουργούν συνθήκες πλήρους ελέγχου της Αδριατικής και αποκλεισμού των Ελλήνων (σ.σ. που είχαν παραδοσιακά τον πρώτο λόγο στον έλεγχο των γραμμών από και προς την ιταλική χερσόνησο). Όπως επισημαίνουν αδιαμφισβήτητες πηγές, στο πλαίσιο του Poseidon Med οι Ιταλοί κατέθεσαν πρόταση για την κατασκευή ενός πλοίου που θα μετέφερε μέχρι πέντε μικρά bunker barge (μπάριζες) μεταφοράς κοντέινερ, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν τόσο τα λιμάνια της χώρας όσο και τις ποτάμιες μεταφορές.

Η αδιαφορία της ελληνικής πλευράς όμως επέφερε αλλαγή σχεδιασμών για τους Ιταλούς, οι οποίοι όχι μόνο άλλαξαν την πρότασή τους σε συνεργασία και με την υποστήριξη της κυβέρνησής τους, αλλά απευθύνθηκαν απευθείας στην Ε.Ε. προκειμένου να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για ένα μεγάλο bunker barge που θα μεταφέρει LNG. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο θα χάσει η Ελλάδα τα πρωτεία στην ακτοπλοΐα αλλά και στον αγώνα δρόμου για τον ανεφοδιασμό πλοίων στη δυτική Μεσόγειο!

Ακόμα ψάχνονται στην Πάτρα

Την ώρα που στη χώρα μας υπάρχει διάχυτος βαυκαλισμός για στρατηγικούς σχεδιασμούς περί των Logistics, των Μεταφορών και άλλων δαιμονίων, οι Ιταλοί βρήκαν πελάτες για να δικαιολογήσουν την επένδυση στα LNG. Πρόκειται για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που κάνουν home port στη γειτονική χώρα και σε δεύτερη φάση, από το 2020 και μετά που θα ισχύσει ο κανονισμός για τα καύσιμα με θείο μέχρι 0,5%, θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν και στα πλοία ro pax ή και στη φορτηγό ναυτιλία και να γίνουν το κέντρο του ανεφοδιασμού πλοίων στην περιοχή.

Αναζητήσαμε απαντήσεις στα υπουργεία Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας αλλά δεν λάβαμε πειστικές απαντήσεις. Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι μόνο η ΔΕΠΑ κρατά ανοικτή την ατζέντα για το θέμα και στελέχη της επισημαίνουν προς πάσα κατεύθυνση πως η υπόθεση έχει κολλήσει επειδή κάποιοι μέσα στο υπουργείο Περιβάλλοντος δεν εγκρίνουν τις περιβαλλοντικές άδειες για τον χώρο που θα κατασκευαστεί ο σταθμός LNG στο νέο λιμάνι της Πάτρας! Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι με το σταθμό θα τροφοδοτείται η πόλη αλλά και άλλες περιοχές της Πελοποννήσου, καθώς και τα πλοία.

Επίσης, τα σχέδια της ΔΕΣΦΑ για επέκταση του νέου προβλήτα στη Ρεβυθούσα από τον οποίο θα εφοδιάζονται τα bunker ships με LNG προχωρούν κανονικά διότι οι Κινέζοι της COSCO ζητούν εξασφαλίσεις για τον ανεφοδιασμό στο λιμένα Πειραιώς, επομένως υπάρχει μια ελπίδα και για το θέμα των Πατρών.

Το πρόγραμμα Poseidon Med II

Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη  ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον.

Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες -Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο- και συμμετέχουν έξι ευρωπαϊκά λιμάνια  (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για τον σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ. 

 

Το CYnergy στην Κύπρο

Το πρόγραμμα CYnergy αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση για τον τερματισμό της ενεργειακής απομόνωσης της Κύπρου διαμέσου του σχεδιασμού εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ/ΦΑ και της εγκαθίδρυσης της αγοράς, αναπτύσσοντας σημαντικές συνέργειες μεταξύ των τομέων της Ενέργειας και των Μεταφορών.

Το πρόγραμμα επιχειρεί να θέσει τις βάσεις για την πράσινη ανάπτυξη της Κύπρου και τη μετατροπή της σε ενεργειακό κόμβο στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου με στόχο την παροχή καθαρότερης και φθηνότερης ενέργειας για τη Βιομηχανία, τις Μεταφορές και τον Οικιακό χρήστη. Οι εταίροι του προγράμματος, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, απαρτίζονται από ειδικούς των κλάδων της ενέργειας, των μεταφορών και των χρηματοοικονομικών, καθώς και από δημόσιους και κυβερνητικούς φορείς της Κύπρου και της Ελλάδας.

 

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ

ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΕΣΒΗ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΖ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

Επίσημη επίσκεψη πραγματοποίησε ο Πρέσβης της Κίνας Mr. Ζou Xiaoli στις εγκαταστάσεις της ΝΕΖ Περάματος όπου και ξεναγήθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Captain Fu Chengqiu και στελέχη της ΟΛΠ Α.Ε....

ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΘ ΑΕ

Τη στρατηγική και το σχέδιο τους για την αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ώστε να καταστεί κύρια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, παρουσίασαν σήμερα, Τρίτη 17 Απριλίου, η Δ...

"YES TO SHIPPING FORUM" ΣΤΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2018

To YES Forum επαναλαμβάνει και πάλι το μεγάλο του NAI στη Ναυτιλία με τη διοργάνωση του YES to Shipping Forum το οποίο θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια των Posidonia 2018 την Παρασκευή 8 Ιουνίου 2...